Aktualizácia: Nový motoristický web portálu Zoznam.sk s názvom Podkapotou.sk vznikol kvôli ukončeniu spolupráce s vydavateľstvom Motor-Presse a jeho mesačníkom Auto Motor a Šport na doterajšom projekte Autoviny.sk.

Ten je síce stále auditovaný pod Zoznamom a nesie logo magazínu, no ako pre Mediálne.sk upresnila PR manažérka Zoznamu Katarína Pekaríková, spolupráca na Autovinách bola ukončená už k 31. decembru minulého roka.

„Zo stránky boli stiahnuté všetky meracie kódy, a teda návštevnosť magazínu sa nezapočítava pod uzol Zoznam.sk. To, že je zatiaľ magazín na domene autoviny.zoznam.sk, je len dočasné technické riešenie,“ vysvetľuje Pekaríková.


Pôvodná správa vydaná 16. januára 2012

Zoznam spustil auto-moto web Podkapotou.sk, láka aj na vyzlečené „vodičky“

 

Internetový portál Zoznam.sk spustil nový internetový magazín o automobilizme a motorizme Pod kapotou. Novinku určenú najmä pre mužské publikum chce napĺňať prehľadom zaujímavostí zo sveta motorizmu, zábavou a radami pre čitateľov.

K Zoznamu dosiaľ v segmente patril web rovnakého zamerania s názvom Autoviny. Ten je bol síce auditovaný pod Zoznamom, no prevádzkovala ho spoločnosť Motor-Presse Slovakia, vydavateľ mesačníka Auto motor a šport.

Autoviny dosiahli priemernú mesačnú návštevnosť okolo 96-tisíc reálnych používateľov (RU). Stránka je naďalej aktívna, i keď neobsahuje veľa aktuálneho contentu.

Nový autoweb Zoznamu vznikol pre ukončenie spolupráce s Auto motor a šport

Pod kapotou v súčasnosti obsahuje päť sekcií – Aktuálne, Modely, Rady, Motošport a Videá. Špeciálna rubrika je Na kapote, kde sa objavujú sporo odeté modelky známe ako "dievčatá dňa". Motoristický motív pri nich web oželel.

„Jednotlivé sekcie magazínu sa zaoberajú technologickými novinkami, inováciami v oblasti vývoja a výroby, pravidelne predstavujú automobilové premiéry, štúdie a koncepty. Automobiloví nadšenci sa môžu tešiť na informácie o dizajnových trendoch, produktových novinkách o jednotlivých modeloch a značkách, špecifikáciách a stupňoch výbavy,“ uviedla v tlačovej správe PR manažérka Zoznamu Katarína Pekaríková.

Web sa chce profilovať aj servisne, čitateľom bude radiť, ako zachovať svoj automobil v dobrej kondícii. Rubriku Rady má vypĺňať špecializované právne poradenstvo. Tvorcovia sľubujú v krátkom čase aj testy a recenzie vozidiel. Tie patria na podobných weboch k najvyhľadávanejšiemu a najčítanejšiemu obsahu.

Redakčne má Podkapotou.sk na starosti Jozef Vydra. „Sme novinka na trhu automobilových magazínov, a preto definíciu „komplexné a aktuálne spravodajstvo berieme ako záväzok pre svojich čitateľov. Zakladáme si na tom, aby v jednom článku našli všetky užitočné informácie k danej téme obohatené užitočnými fotografiami a videami,“ načrtol Vydra.

Nový autoweb Zoznamu vznikol pre ukončenie spolupráce s Auto motor a šport

Zdroj: Podkapotou.sk

Obsahový web Zoznamu vstupuje v segmente webstránok pre automobilových nadšencov do náročného konkurenčného prostredia. Viaceré podobne zamerané magazíny majú solídnu čitateľskú základňu.

Automoto.sk patriace Azetu v decembri navštívilo viac ako 253-tisíc RU, Automix, ktorý prevádzkuje Atlas, vyše 167-tisíc RU. Magazín Autosme zastrešený najčítanejším spravodajským serverom Sme.sk si v poslednom mesiaci minulého roku zobrazilo viac ako 394-tisíc unikátnych návštevníkov, konkurenčnú podsekciu Pravdy Auto.pravda.sk navštívilo viac ako 161-tisíc RU.

Samotný portál Zoznam.sk dosiahol podľa revidovaných údajov AIMmonitora v decembri 2012 návštevnosť viac ako 2,1 milióna RU, čo z neho robí po Azete druhý najnavštevovanejší slovenský web.