Google v Nemecku ustúpil. Nechcel platiť

Spor Googlu s nemeckými médiami ohľadom zaraďovania spravodajských článkov do výsledkov vyhľadávania sa čiastočne skončil ústupkom internetového giganta. Ten začne od 9. októbra do služby Google News a hlavného vyhľadávača zaraďovať už len prelinkované nadpisy, nebude zobrazovať útržky článkov a náhľady stránok ako dosiaľ. Viacerým nemeckým médiám to prekážalo a lobovali, aby Google za takúto formu indexovania bol povinný platiť. Nový postup bude Google uplatňovať voči obsahu 170 webom vydavateľov ako Axel Springer, Burda a Funke. Weby ako spiegel.de, faz.net, sueddeutsche.de, handelsblatt.com a zeit.de sa k iniciatíve naopak nepridali, píše APA. Ak by Google neustúpil, museli by podľa upraveného autorského práva platiť vydavateľom licenčné poplatky. Bez platenia sa dajú používať iba kľúčové slová, vrátane prelinkovaných nadpisov.

Twilight sa vráti na Facebook

Knižná a následne sfilmovaná upírska séria Twilight sa vráti v hranej podobe. Filmové štúdio Lions Gate spolu s autorkou Stepenie Meyer sa pustili do produkcie piatich krátkych filmov, ktoré budú uvedené iba na sociálnej sieti Facebook. Cieľom iniciatívy je podporiť ženy vo filmovom priemysle – ženská porota, v ktorej bude aj hlavná predstaviteľka Twilightu Kristen Stewart, vyberie päť režisérok, ktoré budú nakrúcať snímky. Filmy sa budú odohrávať vo svete série, no bez známych postáv. Verejnosť by mala filmy uvidieť v roku 2015. Viac na NYTimes.com.

Ó nie, Twilight sa vráti!

Twilight

Ako vyzerá BuzzFeed od Indpendentu

Nový online projekt britského denníka Independent i100, spustený začiatkom leta, získal v auguste návštevnosť až 1,9 milióna unikátov. Web je alternatívou k americkému BuzzFeedu – sústredí sa na zábavný obsah s virálnym potenciálom na sociálnych sieťach, má responzívny dizajn a nekonečné scrollovanie, píše Digiday. Projekt spravujú iba traja editori, za pár mesiacov získal na Twitteri 29-tisíc followerov, na Facebooku si ho likelo 12-tisíc ľudí. The Independent zvažoval, či oveľa jednoduchší obsah nepoškodí imidž denníka, no nakoniec sa rozhodli „rozprávať jazyk webu a emocionálne sa spojiť s ľuďmi,“ hovorí digitálny editor Christian Broughton. Tvorcovia webu sa vo veľkom riadia pri výbere tém analytikou – nielen čítanosťou článkov, ale aj engagementom na sociálnych sieťach. Stránka obsahuje témy, ktoré by zniesli aj serióznejšie média, no s výraznejšími titulmi ako „Prečo môže byť Maria Šarapova niekedy creepy , Štát v USA sa pripravuje na zombie apokalypsu (vážne)“ či „Všetko, čo potrebujete vedieť o týždni, počas ktorého Apple zažil nočnú moru“. Podľa D. Broughtona je chyba, ak vydavatelia vyčlenia tímy pre sociálne médiá, ktoré v konečnom dôsledku predávajú printový obsah. Nový projekt sa snaží k ľuďom prihovárať „autentickejšie“.

Ó nie, Twilight sa vráti!

i100.independent.uk

Natívna reklama - ako na to a ako nie

Natívna reklama - spnzorovaný obsah, ktorý má kvalitou zaujať čitateľov natoľko, že ho nevnímajú ako reklamu - je hlavný marketingový buzzword súčasnosti. Mashable pozbieral štyri príklady, ako vyzerá dobrá a zlá reklama. Medzi nimi sú napríklad kvíz na BuzzFeede k seriálu Game of Thrones, seriál kvalitných článkov o ženách vo väzení, ktorými Netflix promoval seriál Orange Is The New Black či text módnej značky Gap na Forbes.com, ktorý ani raz nespomenul značku Gap. Negatívny príklad - text sekty Scientology na Atlanticu, ktorý redakcia rýchlo stiahla.