News Corp: Spoplatnenie The Times na webe je úspech

Stotisíc používateľov na stránke denníka The Times je úspech. Na rozdiel od tých surferov, ktorí na web chodili do tohtoročného leta, títo totiž platia. Tak hodnotí prvé mesiace od zamknutia webu známeho britského denníka jeho vlastník News Corp. Oficiálne stanovisko spoločnosti priniesol server Paid Content.

Spokojnosť plynie mediálnej firme zo štatistík návštevnosti a tržieb. Od spoplatnenia obsahu na webe získali podľa tlačovej správy stránky TheTimes.co.uk a SundayTimes.co.uk 105-tisíc platiacich návštevníkov. No len približne polovicu z nich predstavujú predplatitelia, ktorí si kupujú prístup k internetovej verzii Times na pravidelnej báze, alebo si zaplatili za aplikácie pre iPad a Kindle. Druhú polovicu predstavujú surferi platiaci jednorázové testovacie poplatky za prístup k obsahu The Times.

K stotisíc webovým predplatiteľom však Times pripočítavajú ďalších 100-tisíc čitateľov, ktorí majú predplatené printové vydanie novín a rozhodli sa využiť aj webový prístup zahrnutý v cene papierového predplatného. S výsledkom je mediálne impérium Ruperta Murdocha spokojné. “Tieto čísla jednoznačne dokazujú, že veľké množstvo ľudí je ochotné platiť za kvalitnú žurnalistiku v digitálnej podobe,” cituje oficiálne vyhlásenie šéfku News International Rebekah Brooks.

Časť analytikov má na úspech spoplatnenia The Times odlišný názor. Poukazujú na porovnanie získaných predplatiteľov s počtom používateľov, ktorí na webstránky novín chodili do tohtoročného leta bezplatne, no pomáhali im zarábať na reklame. Podľa magazínu Forbes znamená zamknutie The Times a Sunday Times na webe prudký pokles počtu čitateľov v porovnaní z niekdajšou 20-miliónovou mesačnou návštevnosťou webov.

Kľúčové budú tržby. Vstup na webstránku Times a Sunday Times stojí dve libry táždenne. Za prvý rok od spoplatnenia môže News Corp podľa spravodajského serveru Guardian.co.uk očakávať na nových digitálnych predplatiteľoch zárobok vo výške 5 miliónov libier. Porovnanie s inzertnými príjmami za porovnateľné obdobie analytici ani News Corp neuvádzajú.

Times zamkli obsah na svojich weboch TheTimes.co.uk a SundayTimes.co.uk od júla 2010. Už prvé predikcie zverejnené po niekoľkých týždňoch od spoplatnenia naznačovali, že krok so sebou nesie veľké riziko. Podľa nich The Times už v priebehu leta stratili pod vplyvom poplatkov dve tretiny svojej predchádzajúcej návštevnosti. Viac informácií o efekte spoplatnenia The Times a Sunday Times na webe.

News Corp: Spoplatnenie The Times na webe je úspech

Zdroj: cta