Nárast počtu predplatiteľov americkej internetovej televízie Netflix v treťom štvrťroku predstavoval 2,2 milióna. Tento výsledok výrazne zaostal za očakávaním. Spôsobila to rastúca konkurencia na poli streamovacích služieb aj návrat živých športových prenosov na televízne obrazovky.
Čistý zisk spoločnosti v treťom štvrťroku medziročne stúpol o necelých 19 percent na 790 miliónov dolárov. Tržby v treťom kvartáli prekonali očakávania a zvýšili sa o 22,7 percenta na 6,44 miliardy dolárov.
Netflix pochováva klasickú televíziu, no tá vďaka inováciám zatiaľ žije
Firma uviedla, že počas štvrťroka do 30. septembra získala globálne 2,2 milióna predplatiteľov, zatiaľ čo analytici oslovení spoločnosťou Refinitiv predpokladali rast o 3,4 milióna.
Netflix varoval investorov, že trend náhleho rastu počtu nových predplatiteľov bude v druhej polovici roka slabnúť vzhľadom na uvoľňovanie koronavírusových reštrikcií. Akcie Netflix na zverejnenie štvrťročných hospodárskych výsledkov reagovali po ukončení obchodovania poklesom o šesť percent.