Netflix už dva roky ponúka svojim predplatiteľom zadarmo mobilné hry vrátane titulov z populárnych franšíz. Ich úlohou bolo udržať záujem užívateľov medzi sezónami obľúbených relácií a získať nových predplatiteľov. Teraz však Netflix uvažuje, ako tento herný segment monetizovať, píše portál Marketing & Media.
Podľa správy od The Wall Street Journal spoločnosť zvažuje možnosti, ako získať príjmy z hier, vrátane nákupov v aplikáciách, spoplatnenia prémiových hier a inzercie pre predplatiteľov s lacnejšími reklamnými predplatnými.
Netflix zatiaľ nekomentoval údajné plány a na svojom webe stále zdôrazňuje: „Bez reklám. Bez dodatočných poplatkov. Bez nákupov v aplikáciách.“ Avšak spoločnosť dlho odmietala aj myšlienku predplatného s reklamami. Napriek tomu sa k nemu pristúpilo na jeseň 2022, a podľa informácií z novembra 2023 ho v tom čase využívalo globálne 15 miliónov ľudí, čo predstavuje trojnásobný nárast oproti údajom z mája.
Podľa výskumnej spoločnosti Sensor Tower zaznamenal Netflix počas roku 2023 celosvetovo 81,2 milióna stiahnutí svojich hier, čo predstavuje takmer trojnásobný nárast oproti predchádzajúcemu roku. Napriek tomu je tento počet len zlomkom v porovnaní so stovkami miliónov stiahnutí, ktoré zaznamenávajú veľké herné firmy ako Roblox či Activision.