Prechod na aktualizovanú metodiku gemiusOverNight bol avizovaný už minulý rok v rámci tendra na nového dodávateľa výskumu. Za realizátora výskumu bola vybraná spoločnosť Gemius Slovakia. Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia je zadávateľom výskumu od roku 2006.
Nová metodika prináša podľa IAB Slovakia viacero vylepšení v rámci výsledkov. Aktualizovaná metodika gemiusOverNight obsahuje sadu metodík a prístupov, ktoré majú reflektovať realitu v súvislosti s vývojom trhu lepšie ako v predchádzajúcej metodike Multiplatform. V rámci výstupných dát tak môžu vznikať rozdiely v porovnaní s predchádzajúcim meraním (do 31. marca).
Nová metodika meria návštevnosť na súhrnnej platforme Total, počítačovej PC a mobilných Smartphone a Tablet.
Podľa testovacích dát sa očakáva v priemere nárast počtu RU webov na Total o štyri percentá, pokles na platforme PC o tri percentá a nárast mobilných platforiem Smartphone a Tablet o tri percentá oproti predchádzajúcej metodike Multiplatform. Vývoj návštevnosti jednotlivých médií sa môže líšiť v závislosti od charakteristiky ich návštevnosti.
IAB Slovakia vysvetľuje, že rozdiely môžu vznikať hneď z niekoľkých dôvodov. Po novom totiž algoritmus zohľadňuje nielen správanie sa používateľov na danom serveri, ale pracuje aj s charakteristikou trafficu na celom meranom webe.
Prínosom má byť vyššia stabilita algoritmu a odolnosť proti potenciálnym manipuláciám s návštevnosťou, napríklad prostredníctvom robotickej návštevnosti.
Ringier zmenil vlajkovú loď
Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia spoločne s realizátorom neodporúča dáta gemiusOverNight porovnávať s predchádzajúcimi výsledkami merania – realizovanými do konca marca. Medzimesačné rozdiely sa totiž v apríli odvíjali aj od zmeny samotnej metodiky.
V uplynulom mesiaci sa vytvorilo nové poradie
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?