„Z týchto zistení vyplýva, že na malých obrazovkách veľkosti telefónov verejnosť automaticky neopustí článok v určitej chvíli a neodmieta sa začítať do dlhších novinových materiálov,“ povedala podľa agentúry AFP šéfka výskumu médií v inštitúte Pew Amy Mitchellová.
Priemerný čitateľ správ v mobile má podľa nej tendenciu zostávať pri článku až za hranicu, pri ktorej sa končí krátka správa, z čoho vyplýva, že je ochotný venovať čítaniu jedného materiálu dlhší čas. Do tejto kategórie patria články s dĺžkou tisíc slov a viac.
Priemerná doba, ktorú človek aktívne strávi čítaním týchto článkov, je 123 sekúnd. Pri kratších správ pritom priemerný čas predstavuje 57 sekúnd.
Najdlhší čas venujú čitatelia správam ráno a neskoro v noci. Dlhší čas trávia pri článkoch, ktoré objavia priamo na webových portáloch jednotlivých médií než u tých, ku ktorým sa dostanú napríklad prostredníctvom sociálnych sietí.
Životnosť správ je podľa výskumu veľmi krátka. Počas prvých dvoch dní od ich zverejnenia si krátke správy prezrie 82 percent ich čitateľov, u dlhších materiálov je to 74 percent.
Výskum vychádzal z analýzy toho, ako ľudia v mobiloch pristupovali k takmer 75-tisíc článkom uverejneným vlani v septembri na 30 spravodajských weboch.
Cez mobily pristupuje k obsahu médií čoraz väčšia skupina používateľov. Pre vydavateľov zostáva výzvou, ako mobilnú platformu čo najefektívnejšie monetizovať cez vhodné inzertné formáty.