Facebook sa síce snaží prispôsobiť svoj algoritmus tak, aby sa trafil do vkusu masy a zobrazil v News Feede čo najpútavejší obsah, no to môže stránkam s menším počtom fanúšikov či menej aktívnym používateľom „uškodiť“. Ich obsah sa v záplave aktívnejších stratí.

Vo Facebooku si uvedomili, že matematické vzorce sa nemusia vždy trafiť do vkusu používateľov. „Neustále sme počúvali: Je málo ľudí, na ktorých mi skutočne záleží a od týchto by som nechcel zmeškať nič,“ hovorí pre web Mashable produktový manažér News Feedu Greg Marra.

Sociálna sieť preto vyrukovala s novou službou, ktorá im dá väčšiu kontrolu nad tým, čo sa zobrazuje na hlavnej stránke.

Funkcia See First umožní ľuďom na Facebooku vybrať si skupinu ľudí a stránok, od ktorých sa im vždy zobrazia príspevky na vysokej pozícii v News Feede. V zozname získajú títo vyvolení hviezdičku, aby používateľ mal prehľad, koho označil. Prémiové miesto môžu používatelia priradiť celkovo tridsiatim priateľom či stránkam.

V rámci zmien pribudla aj jednoduchšia možnosť, ako naopak nezobrazovať príspevky niektorých ľudí – v rámci nastavení sa dajú navoliť ľudia či stránky, ktoré už nechcete ďalej sledovať. Virtuálne priateľstvo tak ostane zachované, ale ak vás ich príspevky nezaujímali, nikdy si to dotyční nevšimnú.

Posledná súvisiaca zmena spočíva v ponúkaní obsahu stránok, ktoré by ľudí mohli zaujímať. V rámci funkcie Discover New Pages Facebook ponúka stránky, ktoré likeujú vaši priatelia. To nie je nič nové a podobné odporúčania vyskakovali aj dosiaľ priamo v News Feede, teraz však dostali miesto aj v nastaveniach.

Všetky zmeny sú najprv dostupné pre systém iOS, Android a desktopy budú nasledovať v najbližších týždňoch.

Facebook venoval v uplynulých mesiacoch veľa snahy dolaďovaniu zobrazovacieho algoritmu. Spoločnou črtou viacerých zmien je, že priama aktivita používateľov – likeovanie, komentovanie či zdieľanie – nemusí vypovedať o tom, či je alebo nie je daný príspevok skutočne zaujímavý.

Na Facebooku je aj veľa pútavého a vážneho obsahu, pri ktorom nie je dôvod klikať na Páči sa mi to, hoci vás obsah mohol zaujať. Facebook preto začal zohľadňovať pri príspevkoch aj videách strávený čas, ktorí používatelia venujú postu priamo na sociálnej sieti.