Akú známku by ste dali roku 2011 z pohľadu vašej firmy a prečo?

Dal by som nám dvojku. Posilnili sme si trhovú pozíciu a do Azetu vstúpil silný strategický partner, čo nás posúva ďalej. Stále však vidím priestor, kde sme mohli viac vyťažiť a nevyužili sme náš potenciál naplno.

Milan Dubec: Viem, ktoré portály budú do dvoch rokov na predaj

Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu firmu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným rozhodnutiam?

Určite najpozitívnejšie bolo vstup spoločnosti Ringier Axel Springer.

Azet.sk je dnes po tomto spojení najsilnejším slovenským internetovým médiom v oblasti obsahu, s úžasným market share cez 80% medzi návštevníkmi obsahových webov. V našom portfóliu sú po tomto roku silné spravodajské značky - Aktuality.sk, Čas.sk. Mame najsilnejší podiel v segmente magazínov pre ženy - Diva.sk, Lesk.sk a Najmama.sk. Takisto sme najsilnejší v segmente pre mužov - Sport.sk, Adam.sk, Živé.sk, Mobilmania.sk, Automoto.sk. Na rok 2012 sa veľmi tešíme. Skvele je, že sú to všetko naše vlastné produkty, do ktorých investujeme, nie sú len dočasne "prenajaté", a tým pádom sa nám oplatí investovať do kvality.

Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?

Určite stál za pozornosť príbeh Grouponu a jeho klonov.

Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Ako sa na rok 2012 pripravujete a aký dopad môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu dopad na Váš segment?

Internetový reklamný koláč v dnešných časoch už nerastie a ak áno, tak sú to jednotky percent. Významnejší fakt je, že z tohto koláča ujedajú na úkor slovenských portálov tie globálne. Je otázka času, kedy zo slovenského trhu odídu slabší hráči, ktorých už vlastníci nebudú ochotní dotovať a okrem globálnych portálov ostanú len dve silné lokálne spoločnosti. Stále však bude priestor pre menšie špecializované služby pod 1 milión používateľov. Už teraz viem pomenovať firmy, ktoré na trhu dlhodobo nezostanú a je otázkou jedného až dvoch rokov, kedy budú na predaj za "zostatkovú" cenu.


Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011

Milan Dubec: Viem, ktoré portály budú do dvoch rokov na predaj