Ktorá udalosť alebo osobnosť minulého roka najviac ovplyvnila brandžu, v ktorej pracujete?

Milan Csaplár z AIM: Prechádzame procesom profesionalizácie

Rok 2010 rozhodne patril k tým, ktorý bol prelomový na poli internetu. Je preto veľmi ťažko označiť len jednu za významnú.

Aký to bol rok?

Rok zmien na poli internetu. Z pohľadu asociácie sme sa stali plnohodnotným partnerom pre IAB Europe. Aj napriek tomu, že naše členstvo oficiálne začína od roku 2011, IAB získala dáta o našom trhu pre AdEx pre rok 2009. Boli sme prizvaní na workshopy a semináre organizované IAB. Začali sa prípravy k novému tendru pre prevádzkovateľa merania návštevnosti internetu, bola odsúhlasená transformácia AIM na IAB Slovensko. AIM prechádza procesom profesionalizácie.

Aj v rámci internetu ako takého došlo k mnohým zaujímavým udalostiam. Na Slovensku došlo opäť k niektorým významným akvizíciam. Prevádzkovatelia začali ponúkať časť obsahu za úplatu. Mnohé slovenské stránky začali ponúkať svoj obsah formou aplikácií na prenosných mobilných zariadeniach. Politická reklama a promo výrazne zasiahli aj náš trh.

V rámci celosvetového vnímania internetu je zaujímavé sledovať pôsobenie Wikileaks spojené s akousi novodobou "mobilizáciou" mladých používateľov na internete či preteky medzi dvoma gigantami Facebook a Google.

Na čo sa najviac tešíte v budúcom roku?

Internet sa začína čoraz viac globalizovať a rásť na sile. Je to najslobodnejšie masmédium. S tým súvisí aj väčšia snaha o jeho regulovanie.

Aké výzvy čakajú Asociáciu internetových médií v roku 2011?

Ako som spomínal, AIM čaká prelomový rok. Bude sa transformovať k 1.7.2011 na IAB Slovensko. S tým súvisí zmena stanov, príchod mediálnych agentúr do asociácie, vyhlásenie a vyhodnotenie nového tendra na meranie internetu, rozšírenie aktivít o školenia a usporiadanie seminárov. V rámci spolupráce s IAB Europe sa chceme podielať na lobbyingu pri príjmaní noviel a zákonov v slovenskej legislatíve. V rámci nahlasovania príjmov sa priblížime k štandardu iných krajín.