Aktualizácia: Nové Pokec kluby, hoci už dostupné pre používateľov, sú stále vo vývoji. Spôsob ich používania by mal byť časom pestrejší. Azet hovorí viac o tom, ako surferi používajú jeho novú funkcionalitu a ako ich chce motivovať do budúcnosti. Pre Mediálne.sk sa k perspektíve klubov vyjadril jeden z akcionárov Azetu Karol Gogolák.

Za prvé dva mesiace si Azet podľa Gogoláka stihol utvoriť predstavu o tom, ako surferi nové kluby využívajú. Diksusie o téme klubu sú iba jedno z využití, častejším motivátorom je hľadanie nových kontaktov. Práve to je podľa Gogoláka faktor, ktorý podmnienil rýchlu popularitu klubov.

Obsah a konečná podoba klubov zatiaľ podľa Gogoláka nie sú uzavretá otázka. Spestriť kluby a podnietiť surferov k väčšej aktivite bude agenda na najbližšie mesiace, pripustil Gogolák. Momentálne ponúka Azet jedno konkrétne riešenie: väčšiu aktivitu surferov by mali podnietiť kluby kultúrnych organizácii alebo médií. Tie sa snaží Azet verbovať na Pokec ako partnerov projektu. “Podnecujeme partnerov predovšetkým z oblasti kultúry, šoubiznisu, športu a médií na zakladanie klubov ako svojho štandardného komunikačného nástroja,” tvrdí Gogolák. Tí majú prevádzku svojich klubov bezplatnú, no iných komerčných alebo bezplatných používateľov zatiaľ Azet do klubov púšťať nechce.

Okrem toho naznačuje aj ďalšie zmeny. “Chceme dať používateľom viac nástrojov, vďaka ktorým sa budú môcť spájať na základe rôznych kritérií.” O aké nástroje by perspektívne mohlo ísť, Gogolák neupresnil.


Zverejnené 20. septembra:

V auguste Pokec spúšťal tematické kluby, o dva mesiace neskôr hlási, že trafil do čierneho. Najnavštevovanejší slovenský portál Azet.sk v tlačovej správe oznámil, že jeho nové mikrokomunitné kluby majú vyše milión členov.

Zo svojich interných štatistík Azet vyhodnotil, že členom minimálne jedného klubu je v súčasnosti 1,04 milióna surferov. Za osem týždňov založili členovia Pokecu 60-tisíc klubov.

Surferi sú v nich zatiaľ široko rozptýlení. Najpopulárnejší klub s názvom “Celý Pokec napcháme do tohto klubu” má z milióna používateľov iba 39-tisíc členov, druhý najpopulárnejší má o 10-tisíc členov menej. Najviac klubov zakladajú členovia Pokecu na univerzálne témy ako vzťahy a zábava.

Jednotlivé kluby zatiaľ slúžia najmä ako odkazovač medzi používateľmi s rovnakými záujmami. Jadro funkcionality predstavuje nástenka, kde si členovia nechávajú odkazy. V niektorých kluboch majú silné zastúpenie fotografie alebo videá od používateľov. Blogy sa využívajú najmenej, rovnako ako komentáre k nim. K tomu, ako by bolo možné perspektívne podnietiť väčšiu pestrosť príspevkov v kluboch, sa Azet zatiaľ nevyjadril.

Kluby spustil Pokec na prelome júla a augusta ako svoju alternatívu k mikrokomunitným službám a k stránkam a skupinám na Facebooku. Práve medzi nimi sa nájdu niektoré, ktoré sú zatiaľ populárnejšie ako tie na Pokeci. Jedným z príkladov je stránka “Môže mať tento rohlík viac fanúšikov ako Rytmus?”, ktorá má 101-tisíc priaznivcov alebo stránka SaS s 80-tisíc fanúšikmi.

O úspech s klubmi sa Pokec pokúša ako jeden spomedzi viacerých slovenských hráčov, ktorí chceli preraziť s podobnou funkcionalitou. Ďalšie dve obdobné služby - eSvety.sk a Netsity.sk - to ako malé projekty mali k miliónovej účasti podstatne ďalej. Netsity.sk založilo vydavateľstvo Perex ako projekt prevzatý z Maďarska, pre nízky záujem používateľov bol po niekoľkých mesiacoch zrušený. Start-up eSvety.sk sa pokúša preraziť cestu pre malé súkromné kluby, o návštevnosti neinformuje. Viac informácií o Netsity.sk a eSvety.sk.

Správu budeme aktualizovať. Mediálne.sk čaká na vyjadrenie Azet.sk.