Akú známku by ste dali roku 2011 z pohľadu vašej firmy a prečo?

Určite jednotku. Získali sme nových klientov aj v Českej republike ako Vodafone, alebo známy pivovar, ktorý odhalíme čoskoro. Rozbehli sme mediálne oddelenie a “offline” oddelenie. K online stratégii a kreativite tak pribudlo mediálne plánovanie a nákup, plus tvorba TV spotov. Tiež si nás marketingoví riaditelia stále viac vyberajú preto, lebo okrem “atrakcí” im pomáhame tvoriť online značky. Význam má pre nich viac dlhodobá spolupráca ako len úlety, čo nás veľmi teší.

Michal Pastier: Znepokojuje nás Facebook

Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu firmu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným rozhodnutiam?

Sme radi, že nie sme agentúra jednej práce. Len tento rok takmer 15 našich kampaní pre 7 rôznych klientov zbiera nielen ceny za kreativitu, ale aj efektivitu. Stali sme sa najoceňovanejšiou digitálnou agentúrou Zlatého klinca 2011, máme “prvého digitálneho” FILIPa, vyhrali sme celosvetové Grand Prix pre T-Com a T-Mobile, sám Facebook nás uviedol ako inšpiráciu pre marketérov, písal o nás TechCrunch, ktorý má 4 milióny čitateľov, dostali sme sa medzi finalistov festivalov Eurobest, Golden Drum…

Tento rok bolo nepríjemné najmä to, že sme zase nestihli spustiť našu webstránku. Ešteže sme spustili naše online portfolio formou súťaže: awards.zaraguza.com/kategorie

Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?

Veľké svetové značky začali využívať okrem zazmluvnených reklamných agentúr aj online špecialistov. Aj vďaka tomu dokáže slovenská digitálna agentúra pomáhať značkám ako Red Bull na svetovej úrovni.

Znepokojuje nás rovnako ako každého dominancia Facebooku. Stáva sa z neho druhý internet, ktorý má ale vlastné pravidlá, ktorým sa značky musia neustále prispôsobovať. Strácajú tak časť kontroly nad brandom na výmenu za to, že môžu byť tam, kde sú spotrebitelia.

Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Ako sa na rok 2012 pripravujete a aký dopad môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu dopad na Váš segment?

Treba byť pripravený na všetko a prispôsobovať sa. Nebáť sa neúspechov a viac riskovať. Zaraguza Digital je 20 šikovných ľudí, ktorí o rok možno odmietnu všetky zákazky a budú sa venovať svojim produktom. Teším sa:)


Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011

Michal Pastier: Znepokojuje nás Facebook