Sociálne médiá Facebook a Instagram budú vyžadovať, aby politické reklamy uverejnené na platformách zverejnili, či boli vytvorené pomocou umelej inteligencie.

Ich materská spoločnosť Meta v stredu oznámila, že opatrenie vstúpi do platnosť 1. januára a bude platiť po celom svete. Podľa nových pravidiel sa na obrazovkách používateľov po kliknutí na reklamy objavia štítky potvrdzujúce použitie AI.

Nové pravidlá Meta sa budú vzťahovať na akúkoľvek reklamu na sociálnu tému, voľby alebo politického kandidáta, ktorá obsahuje realistický obraz osoby alebo udalosti, ktorá bola zmenená pomocou umelej inteligencie. Skromnejšie používanie AI, ako je napríklad zmena veľkosti alebo zaostrenie obrázka by bolo povolené bez zverejnenia použitia technológie.

Okrem štítkov informujúcich používateľov o tom, že reklama obsahuje snímky vygenerované AI, budú do knižnice online reklám Facebooku zahrnuté aj informácie o tom, ako reklama používa umelú inteligenciu. Obsah porušujúci pravidlá podľa Meta odstránia.

Meta oznámila svoje pravidlá pred nadchádzajúcimi prezidentskými voľbami v USA a ďalšími dôležitými voľbami v Mexiku, Juhoafrickej republike, na Ukrajine, Taiwane či v Pakistane, pripomína agentúra AP s tým, že napríklad v Spojených štátoch sa už reklama vygenerovaná AI objavila. Podobné opatrenia ako Meta už v septembri oznámil Google.

Ďalšie dôležité správy

X Platform Illustration
Neprehliadnite

Elon Musk chce stiahnuť sieť X z Európy, ak bude musieť viac cenzurovať