Americká spoločnosť Meta Platforms v rámci diskusie s regulátormi navrhla, že zníži mesačné predplatné pri platených verziách svojich sociálnych sietí Facebook a Instagram v Európe takmer o polovicu - z terajších 9,99 eura na 5,99 eura.

Uviedol to právnik podniku Tim Lamb. Návrh prichádza v čase rastúcej kritiky zo strany používateľov.

Meta platené verzie neobsahujúce reklamu spustila vlani v novembri. Dôvodom bola snaha vyhovieť novým pravidlám Európskej únie, podľa ktorých musia mať používatelia možnosť rozhodnúť sa, či môžu byť ich osobné údaje zhromažďované a využívané na cielenú reklamu.

Kritikom sa však nepáči, že používatelia sú nútení za ochranu svojho súkromia platiť.

Návrh na zníženie mesačného predplatného predložila spoločnosť Meta Platforms regulátorom v tomto roku.

Teraz o tejto záležitosti rokuje s európskymi úradmi na ochranu osobných údajov. Rozhovory vedie najmä s úradom v Írsku, kde má podnik svoje európske sídlo.

Na konci februára podalo na spoločnosť Meta kvôli ochrane súkromia sťažnosť osem spotrebiteľských organizácií z Európskej únie.

Organizácia tvrdí, že firma pri zhromažďovaní používateľských údajov porušuje pravidlá EÚ o ochrane súkromia. Kritizujú v tejto súvislosti práve systém predplatného na sieťach Facebook a Instagram.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Meta prestane v USA a Austrálii platiť vydavateľom za spravodajský obsah