Americká spoločnosť Meta Platforms v rámci diskusie s regulátormi navrhla, že zníži mesačné predplatné pri platených verziách svojich sociálnych sietí Facebook a Instagram v Európe takmer o polovicu - z terajších 9,99 eura na 5,99 eura.
Uviedol to právnik podniku Tim Lamb. Návrh prichádza v čase rastúcej kritiky zo strany používateľov.
Meta platené verzie neobsahujúce reklamu spustila vlani v novembri. Dôvodom bola snaha vyhovieť novým pravidlám Európskej únie, podľa ktorých musia mať používatelia možnosť rozhodnúť sa, či môžu byť ich osobné údaje zhromažďované a využívané na cielenú reklamu.
Kritikom sa však nepáči, že používatelia sú nútení za ochranu svojho súkromia platiť.
Návrh na zníženie mesačného predplatného predložila spoločnosť Meta Platforms regulátorom v tomto roku.
Teraz o tejto záležitosti rokuje s európskymi úradmi na ochranu osobných údajov. Rozhovory vedie najmä s úradom v Írsku, kde má podnik svoje európske sídlo.
Na konci februára podalo na spoločnosť Meta kvôli ochrane súkromia sťažnosť osem spotrebiteľských organizácií z Európskej únie.
Organizácia tvrdí, že firma pri zhromažďovaní používateľských údajov porušuje pravidlá EÚ o ochrane súkromia. Kritizujú v tejto súvislosti práve systém predplatného na sieťach Facebook a Instagram.
Ďalšie dôležité správy
