Americká spoločnosť Meta a ďalšie veľké internetové platformy by mali používateľom poskytnúť možnosť využívať ich služby zadarmo bez cielenej reklamy.

Vyplýva to podľa agentúry Reuters z vyjadrenia Európskeho zboru pre ochranu osobných údajov.

Meta vlani v novembri v Európskej únii spustila platené verzie svojich sociálnych sietí Facebook a Instagram neobsahujúce reklamu.

Dôvodom bola snaha vyhovieť novým pravidlám Európskej únie, podľa ktorých musia mať používatelia možnosť rozhodnúť, či môžu byť ich osobné údaje zhromažďované a využívané na cielenú reklamu. Kritikom sa však nepáči, že používatelia sú nútení za ochranu svojho súkromia platiť.

Úrad teraz dospel k záveru, že ponúkať platené služby ako jedinú alternatívu služieb zahŕňajúcich spracovanie osobných údajov na reklamné účely nie je správnou cestou. „Pri vývoji alternatív by veľké internetové platformy mali zvážiť možnosť poskytnúť jednotlivcom rovnocennú alternatívu nezahŕňajúcu platenie poplatku,“ uviedol regulátor vo svojej tlačovej správe.

Koncom februára podalo na spoločnosť Meta kvôli ochrane súkromia sťažnosť osem spotrebiteľských organizácií z Európskej únie.

Právnik spoločnosti Meta Tim Lamb minulý mesiac uviedol, že firma v rámci diskusie s regulátormi navrhla, že zníži mesačné predplatné pri platených verziách sietí Facebook a Instagram takmer o polovicu - z terajších 9,99 eura na 5,99 eura.

Ďalšie dôležité správy

Meta Platforms Quest 3
Neprehliadnite

Meta chce prilákať do metavesmíru trinásťročných používateľov