Ponuka on-demand služby sa mení pravidelne, no júlové zmeny sú naozaj výrazné. Stránka What's On Netflix Now?, ktorá monitoruje aktuálnu ponuku videotéky a zmiznutie snímok všimla, ich označila rovno za masaker.

Pravda, väčšina filmov rozhodne nie sú žiadne blockbustre – vytratili sa dve desiatky nemých filmov a ďalšie desiatky titulov z minulého storočia. Spomedzi seriálov sa vytratili pôvodný Mission: Impossible, Knight Rider či Melrose Place.

Väčšina titulov nemohli byť žiadne trháky (a teda zrejme nestáli ani veľa peňazí), no rozsah škrtania ponuky viaceré weby prinútil k zamysleniu, prečo k tomu Netflix pristúpil. Napríklad Mashable v rámci konšpiračných úvah pripomína, že viaceré tituly patrili televízii CBS, ktorá ponúka vlastný on-demand prístup k svojim programom za 6 dolárov mesačne. V rámci konkurenčného boja tak americká televízia nemusela Netflixu predĺžiť zmluvu.

Mashable tiež pripomína, že popularita Netflixu stojí čoraz viac na TV seriáloch, nie filmoch, s ktorými Netflix (ešte v podobe DVD nosičov) začínal.

To potvrdzujú aj investície videotéky do pôvodnej tvorby, kde Netflix investuje masívne do produkcie pôvodných seriálov. A podobne sa správa aj platená televízia HBO, ktorej celá stratégia úspechu je postavená na kriticky aj divácky úspešných kvalitných seriáloch.

Vo video streamovacom biznise zatiaľ nedošlo k podobnému vývoju ako v prípade hudobných služieb na čele so Spotify a najnovšie Apple Music, ktoré za mesačný paušál ponúkajú neobmedzený prístup k skladbám.

Tieto začali viacerí top umelci buď úplne bojkotovať (Taylor Swift) alebo na ne vešajú iba single a staršie albumy. Z dôvodu, že im zo streamovania chodí príliš málo peňazí. Taylor Swift ponúka svoj najnovší materiál iba na drahšej službe Tidal, v ktorej majú podiel viacerí hudobníci a ktorá údajne vypláca za streamy aj vyššie odmeny.

No medzi video a hudobným streamovaním je rozdiel. Spotify a spol. neprodukujú žiadny obsah a najmä – vydavateľstvám a umelcom platia, až keď sa reálne skladba spustí. Služby konkurujú medzi sebou najmä cenou a prídavnými funkciami, nie obsahom katalógov. Túto hru rozohrali až nespokojní umelci.

Videoslužby ako Netflix naopak vopred kupujú práva na filmy a seriály, väčšinou staršieho dáta. Pre televízie a štúdiá tak ide o dodatočný zdroj príjmov. Hlavné riziko tohto biznisu pre majiteľov obsahu môže spočívať v tom, že ak sa streamovanie videa príliš rozšíri, čoraz viac ľudí prestane pozerať klasickú televíziu a prejdú na lacné videopožičovne s lacno nakúpeným obsahom.

Netflix, Amazon aj HBO však vedia, že obsah od tretích strán nestačí a zákazníkov získavajú čoraz viac najmä vďaka vlastnej produkcii, ktorú konkurencia nikdy nebude mať.