Martinus chce vydať knihu, ktorú Slováci spoločne napíšu na internete

 

 

Internetovému predajcovi kníh Martinus.sk už nestačí status kníhkupectva. Okrem predaja kníh plánuje po novom zastrešiť aj ich písanie. Nie hocijaké - od Slovákov chce, aby spoločnými silami napísali román na internete. Jeho výrobu a vydanie on-line kníhkupectvo zastreší po organizačnej stránke. Informuje o tom tlačová správa.

 

Prvú kapitolu user-generated knihy zverejnil Martinus včera na adrese Slovenskopiseroman.sk. Jej autorkou je Evita Urbaníková, ktorú Martinus poveril editorským dohľadom nad románom. Po pol roku kolaboračného písania by mala Urbaníková román doviesť do finálnej podoby, aby bol pred Vianocami zverejniteľný aj v knižnej podobe.

 

Martinus chce vydať knihu, ktorú Slováci spoločne napíšu na internete



 

Urbaníková začína spoločné dielo rozprávaním o nefunkčnom partnerskom vzťahu hlavnej hrdinky. Na ďalšie kapitoly už čaká kníhkupectvo od čitateľov. Formulár na pridávanie vlastných pokračovaní na stránke je aktívny. Nové pokračovanie románu by malo vyjsť vždy v utorok, prvá používateľská kapitola však bude zverejnené najskôr o dva týždne. Najbližšia uzávierka na poslanie vlastného príspevku je 8. júna, potom Urbaníková za 24 hodín vyberie najvhodnejší z doručených textov. Na Twitteri organizátori projektu oznámili, že prvý používateľský príspevok obdržali už včera večer.

 

Autori musia pred pridaním vlastného textu Martinusu prenechať majetkové práva k dielu a de facto sa v prípade zaradenia do výberu zriecť práva na honorár alebo podiel z predaja dokončenej knihy. Autorstvo výsledného románu im kníhkupectvo nezoberie, možnosť podpísať sa pod knihu dokonca používa ako jedno z lákadiel pre verejnosť. "Doteraz neobjavené talenty môžu nájsť svoje meno na jednej strane spolu s menom niektorej známej osobnosti, ktoré na výrobe románu tiež participujú," píše sa v tlačovej správe.

 

Spoločný román nie je jeho prvou neobvyklou promoaktivitou Martinusu. Už vlani napríklad na Sme.sk upútal pozornosť on-line kampaňou vo forme najdlhšieho bannera na svete. Viac informácií o kampani.

 

Martinus nie je prvý, kto to v poslednej dobe skúša s interaktívnym písaním. S podobnou ideou vlani v lete prišiel aj spravodajský server Sme.sk. Gustávom Murínom si nechal na pokračovanie písať román Rádioaktívni. Používateľov zapájal do tvorby deja menej než Martinus - príbeh priamo nevytvárali, len sa k nemu vyjadrovali formou ankiet. Román mal 15 pokračovaní. Viac informácií o interaktívnom románe na Sme.sk.