Ako hodnotíte končiaci sa rok 2012?
Veľmi pozitívne. Podarilo sa nám rozbehnúť niekoľko noviniek a vstúpiť do iných trhových segmentov. Naše produkty prebehli komplexným redizajnom vo svojej online aj mobilnej podobe. Služba Mapa.sk potvrdila pozíciu jednotky na slovenskom internete (zdroj AIM monitor). Spravodajský magazín Topky.sk sa podľa decembrového prieskumu realizovaného Google.com stal najvyhľadávanejším médiom na slovenskom internete. Topky.sk zároveň patria k najvplyvnejším médiám na Facebooku (aktuálne so 126-tisíc fanúšikmi) a navyše sa nám podarilo opätovne získať pozíciu trhovej jednotky na slovenskom internete v marci 2012.
Čo považujete za najpozitívnejší moment v roku 2012 a čo naopak nevyšlo podľa vašich predstáv?
Vďaka platforme na predaj lístkov s názvom Predpredaj.sk sme začali pôsobiť v úplne novom trhovom segmente. Podarilo sa nám efektívne zastrešiť komunikáciu eventov, podujatí či koncertov a predaj lístkov pod jednou strechou. Táto nová platforma nám umožňuje zvyšovať nárast podielu priamych klientov na našich celkových tržbách.
V roku 2012 sme ďalej predstavili službu s názvom Úschovňa.sk, prostredníctvom ktorej je možné ukladať a preniesť súbory až do veľkosti 2 GB bez akýchkoľvek poplatkov či registrácie. Do našej rodiny produktov pribudol nový, špecializovaný magazín Kariérainfo.sk, ktorý používateľom ponúka užitočné a praktické rady a inšpirácie z pracovno-právnej problematiky.
Na záver spomeniem náš inovovaný reklamný systém, ktorý umožňuje umiestňovanie reklamy podľa typu mobilného zariadenia či operačného systému, prostredníctvom ktorého používatelia navštevujú naše produkty. Ide o veľmi efektívny spôsob komunikácie vzhľadom na konkrétneho používateľa. K nesplneným predstavám patrí stabilný návrat na pozíciu trhovej jednotky.
Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k najvýznamnejším?
Ak porovnám rok 2012 s predchádzajúcimi rokmi, nepatrí dianie v slovenskom online prostredí k mimoriadne turbulentným. Za zaujímavú pokladám informáciu o prelomení trojmiliónovej hranice slovenskej online populácie (podľa ostatných údajov z AIMmonitoru/november 2012 je to už 3,6 milióna). Keďže sme zastúpení aj v biznise online pracovných portálov, som zvedavý, ako ovplyvní predaj Profesie jej smerovanie.
Ďalšou témou, ktorá rezonovala, je neustále sa zvyšujúci počet page views na mobiloch, ktorý konečne začína dosahovať obchodne atraktívne ukazovatele. Zároveň spomeniem aj takt, že sa rok 2012 niesol v duchu nie úplne presných dát merania návštevnosti, čo negatívne poznačilo viaceré oblasti slovenského internetu.
Aký očakávate vývoj v oblasti online reklamy a trhu ako takého v budúcom roku?
Na rozdiel od minulého roka, keď som bol vo svojich predpokladoch optimistickejší, si myslím, že sa rok 2013 bude pohybovať približne na rovnakej úrovni ako rok 2012. Neočakávam výrazne výkyvy žiadnym smerom. Práve preto som veľmi rád, že sme zintenzívnili diverzifikáciu zdrojov našich príjmov smerom na priamych klientov a mobilne platformy, čo je jediná cesta, ako byť ziskový na slovenskom trhu.
Prečítajte si hodnotenia roka od ľudí z mediálnej a reklamnej v seriáli Mediálni lídri 2012