Televízia Markíza začala predávať reklamný priestor pred reláciami vo svojom webovom archíve. Diváci si tak napríklad pred spustením reportáže z Televíznych novín musia pozrieť reklamný spot. "Videoreklamu považujeme za veľmi vhodný spôsob oslovenia užívateľov stránky Markíza.sk našimi klientmi, pretože na jednej strane neznepríjemňuje užívateľom „pobyt“ na našej stránke ako klasické reklamy vo formátoch rôznych lietajúcich bannerov a pop-up okien, na strane druhej naplno využívame našu pozíciu jednotky na trhu v dodávaní video-downloadov užívateľom slovenského internetu," povedal pre Mediálne.sk projektový manažér webu Markízy Roman Neuschl.
Užívateľom sa zatiaľ zobrazuje pred spustením videa relácie TV Markíza spot výrobcu telefónov Nokia. Na mieste navigácie k videám, ktorá je posunutá nižšie, sa navyše zobrazuje štvorcový banner toho istého inzerenta. Práve Nokia je zatiaľ pilotným klientom novej reklamnej plochy.
Sesterská televízia Nova, ktorej webový archív má podľa Neuschla nižšiu návštevnosť ako archív TV Markíza, predáva reklamu na tomto mieste už niekoľko rokov. Reklamné spoty sa objavili pred videami aj na webe superstar.stv.sk počas vysielania speváckej show. Televízia JOJ zatiaľ neplánuje priestor na webe takýmto spôsobom využívať, podobne sa vyjadrila nedávno Slovenská televízia. (ra)