Markíza tak nastupuje na rovnaký model, aký zvolila česká Nova ešte vo februári. Nova vtedy predstavila bezplatnú službu Nova Plus, v rámci ktorej môžu diváci na webe sledovať seriály Ulica, Ordinácia v ružovej záhrade, Doktori z Počátkov, Kriminálky Anděl, ale aj ďalšie relácie zadarmo takisto počas siedmich dní.
Markíza do voľného archívu pridá svoje spomínané stálice Chlapi neplačú a Búrlivé víno, ktoré je pravidelne najsledovanejším programom dňa v slovenských televíziách. Staršie epizódy aktuálne vysielaných seriálov zostanú zamknuté v platenej video-on-demand platforme Voyo, ktorá stojí 5,99 eura na mesiac. Či bude voľne dostupná aj výpravná novinka, seriál Doktori, nie je známe.
Fanúšikovia seriálov Markízy reagovali na zamknutie archívu po svojom. Viaceré časti pôvodných seriálov sa objavovali nahraté na webe na stránkach tretích strán, kde možno zdieľať súbory, napríklad Uložto.
Markíza v súčasnosti vo webovom videoarchíve bezplatne umožňuje sledovať vlastné relácie Televízne noviny, Reflex, Teleráno či Smotánka. Na jeseň budú voľne šírené aj diely reality šou Farma. Podobne to bolo na jar s talentovou šou Hlas Česko Slovenska. Zdarma je možné vo videoarchíve spúšťať aj staršie seriály Horúca krv, Mesto tieňov, Sekerovci a Zita na krku.
Markíza svoj bezplatný archív posilnila tento rok v apríli, keď uviedla vynovenú sekciu s názvom Videoarchív s priamym odkazom v menu na hlavnej stránke Markíza.sk. Obsah, ktorý z videoarchívu presmerúva do platenej sekcie Voyo, je označený symbolom kľúčika.
Šéf nových médií v Markíze Peter Šturdík pri spúšťaní nového videoarchívu proklamoval, že k voľnému obsahu by mali pribudnúť postupne aj akvizičné tituly.
Platforma Voyo má stále ponúkať nadstavbový content, ktorý môže fungovať ako motivátor predplatného – najmä teda novšie zahraničné seriály, filmy a živé vysielanie staníc Markízy, ale aj epizódy pôvodných seriálov zverejnené ešte pred televíznym vysielaním. Voyo pôvodne aj štartovalo ako digitálna požičovňa filmových titulov.
Televízia v jesennej brožúre pre inzerentov avizuje, že akvizície v rámci Voyo obohatí. Na webe už ponúkla napríklad oceňovaný americký seriál House of Cards, o ďalšom premiérovom seriáli zatiaľ nehovorí, pribúdať ale majú filmy a v knižnici sa budú postupne objavovať aj seriálové tituly z obrazovky ako Teória veľkého tresku, Dva a pol chlapa, Upírske denníky, 2 baby na mizine a Doktorka Zoe.
Posilnenie bezplatného obsahu znamená v prípade Markízy ďalší krok k čiastočnému návratu k modelu, ktorý televízia uplatňovala pred nástupom službu Voyo, teda do februára 2012, keď voľný videoarchív lákal na web televízie viac používateľov. Implementácia Voyo bola na všetkých trhoch riadená centrálne z materskej spoločnosti CME.
Voyo sa počtom predplatiteľom nikdy nedostalo na úroveň, ktorú CME očakávala, čo platí pre slovenský, ale aj český trh. CME prezradila počet abonentov Voyo.sk naposledy v roku 2012 v rámci koncoročnej bilancie. Išlo vtedy o 11 400 platiacich používateľov, koncom vlaňajška bol ich počet podľa informácií Mediálne.sk o niekoľko tisíc vyšší.
Atraktívny obsah na webe, ktorý zrejme priláka viac návštevníkov, by mal posilniť podiel príjmov od inzerentov. Tým televízia ponúka okrem štandardných bannerových formátov aj žiadanú videoreklamu.
Televízia umožňuje zadávateľom prehrávanie reklamy pred videom, počas neho alebo po ňom, pričom cenové hladiny v týchto troch kategóriách odlišuje – v priemere najdrahšie sú takzvané pre-roll spoty.
Klienti si môžu objednať aj alternatívne formáty viazané k videám – takzvaný „overlayer“, ktorý počas prehrávania videa prekryje iba jeho časť, alebo branding celého videoprehrávača, ktorý rámcuje okno s prehrávaným obsahom.
Domovský web Markízy bol na maxime v marci 2012, keď návštevnosť stránky prekonala 900-tisíc reálnych používateľov. Po uvedení platenej služby Voyo stránka čelila poklesu s doterajším minimom v júli 2013 (447 885 RU). V júni tohto roka evidoval web 454 112 RU, na porovnanie konkurenčná stránka Joj.sk 525 469.