Za ostatné roky už svoj tretí pokus vybudovať spravodajský portál včera rozbehla televízia Markíza. Portál Markizadnes.sk, ktorý rozvíjala od jari a začala auditovať len v júni, vypla. Teraz ide von s novinkou pod značkou TVNoviny.sk.
CME to na tretí pokus nenechalo na bratislavské Centrum interaktivity Markízy. TVNoviny.sk sa nápadne podobajú na slovinský web 24ur.com, hlavnú internetovú značku tamojšej televízie CME Pop TV. Takmer rovnaký je aj chorvátsky spravodajský web CME Dnevnik.hr, ktorý patrí pod tamojšiu televíziu Nova. Spravodajský web Markízy má od južanov kompletne prevzatú grafiku, technológiu prehrávania videí i štruktúru. V slovinskom a chorvátskom prípade je štruktúra však trochu rozvitejšia.
Nový portál má hlavné sekcie správy, šoubiz a šport. Má aj dve magazínové sekcie - pre ženy a pre mužov. V textovom obsahu si pomáha zdrojmi, ktoré má len ona. Ide napríklad o preklady z portálu sesterskej Novy Tn.cz.
Nové spravodajstvo na webe - TVNoviny.sk od Markízy
Vpravo dolu porovnanie so sesterskými portálmi CME v Chorvátsku a Slovinsku.
Portál intenzívnejšie ako ktorýkoľvek pokus predtým pracuje s videom, video-box patrí k najvýraznejším prvkom titulnej stránky. Žiadny zo slovenských spravodajských značiek zatiaľ nedal videu na titulke taký dominantný priestor.
Markíza pracuje s videami z vlastnej produkcie, má záznamy z tlačoviek, či materiály prebrané z českého TN.cz alebo zahraničných agentúr.
Video prehrávač obsahuje funkciu embed, návštevníci si teda môžu vložiť videá na svoje stránky. Prehrávač používajú všetky spomenuté weby CME, Markíze sa občas podarilo zabudnúť v češtine niektorú z jeho popisiek. Web má aj mobilnú verziu.
Markíza je televízny spravodajský líder, zadanie jej majiteľa Central European Media Enterprises (CME) je byť na špičke najnavštevovanejších webov v krajne. Spravodajstvo sa stanica pokúšala dostať na web najprv portálom TNky.sk z jari 2007, ten postupne zanikol a o rok vznikol Markizadnes.sk. TVNoviny sú tretím pokusom o spravodajský web za ostatné dva roky.