Skupina Markíza má za sebou úspešný rok. So svojimi stanicami Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik si udržala a medziročne posilnila svoju stabilnú pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. Úspechy si však v uplynulom roku 2024 pripisovala nielen na televíznych obrazovkách, ale aj v online prostredí.

„Pre skupinu Markíza bol rok 2024 po všetkých stránkach mimoriadne úspešný. Naďalej sme suverénnym lídrom na televíznom trhu, medziročne sa nám dokonca podarilo naše vedúce postavenie posilniť a zvýšiť tak náskok pred konkurenciou. Veľkú radosť nám robia aj skvelé výsledky našej streamovacej služby Voyo, dôležitými súčasťami nášho online portfólia sú tiež weby TVnoviny.sk a Markiza.sk, ktoré v roku 2024 zaznamenali množstvo úspechov,“ rekapituluje Peter Gažík, generálny riaditeľ skupiny Markíza.

Digitalizáciu považuje skupina Markíza naďalej za svoju kľúčovú prioritu a v uplynulom roku dosiahla v tejto oblasti významný pokrok. Streamovacia služba Voyo už na začiatku decembra 2024 prekonala hranicu 950 000 predplatiteľov v Česku a na Slovensku, pričom významnou novinkou bolo uvedenie nového predplatného Voyo maximum s bohatou a atraktívnou športovou ponukou.

Za úspechom služby stojí aj originálna tvorba, ktorá si vyslúžila viaceré ocenenia. Voyo Originál Matematika zločinu získal prestížne sošky Český lev a IGRIC. Novú sezónu na Voyo otvorí jeden z najočakávanejších projektov – dramatická séria Studňa v réžii Terezy Kopáčovej. Na jar potom diváci zažijú veľkolepé uzavretie príbehu Kráľa Šumavy, ktorý prináša osudy plné odvahy a nezlomnosti. Dokumentárna tvorba navyše ponúkne nový pohľad na kariéru legendárneho kriminalistu Jiřího Markoviča alebo na aktuálnu slovenskú tému medveďa hnedého.

„Nesmierne si vážime, že aj v uplynulom roku zaznamenala skupina Markíza nárast diváckej priazne. Je to pre nás silný záväzok naďalej intenzívne pracovať na ďalšom rozširovaní a skvalitňovaní našej programovej ponuky. Nachystané už máme silné príbehy v exkluzívnych Voyo Origináloch ako Studňa či Kráľ Šumavy: Agent chodec,“ hovorí Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza. „V príprave však máme aj množstvo ďalších atraktívnych nových formátov, ale tiež premiérových sezón úspešne etablovaných programov, ktoré postupne nasadíme do lineárneho vysielania či na Voyo,“ dodáva.

Seriál Studňa
Neprehliadnite

Seriál, ktorý otrasie každým divákom: Štartuje temný príbeh lásky a toxických vzťahov

TOP projekty na webe

Pozoruhodné úspechy zaznamenal tiež televízny portál Markiza.sk, ktorý sa teší neustále rastúcemu záujmu o videoobsah. Za uplynulý rok 2024 dosiahol 47,8 milióna video views (VV), čo je dokonca až o 105 percent viac ako v roku 2023.

TOP projektmi na webe Markiza.sk za rok 2024 boli: reality šou Farma (7,1 mil. VV), dobový seriál Dunaj, k vašim službám (7 mil. VV), reality šou Ruža pre nevestu (4,5 mil. VV) a tanečná šou Let's Dance (4,2 mil. VV).

Špeciálne online relácie

Veľký úspech zaznamenalo aj Let's Dance turné, ktoré za dva mesiace vyprodukovalo milión video views. Výborne sa darilo tiež špeciálnym online reláciám k úspešným televíznym formátom – Bez ruže (703 tis. VV) a Farma X-tra (431 tis VV).

Ponuku portálu Markiza.sk obohatila nová relácia Na káve s, do ktorej si tvorcovia pozývajú inšpiratívnych hostí a onedlho bude k dispozícii aj vo forme podcastu.

tvnoviny.sk
Zdroj: Markíza

Najsledovanejšie reportáže a videá

Darilo sa aj spravodajskému portálu TVnoviny.sk, ktorý za rok 2024 navštívilo v priemere až 1,25 milióna používateľov mesačne, vďaka čomu sa zaraďuje medzi TOP 5 najnavštevovanejších spravodajských portálov na trhu. V rámci pozretí videí dosiahol 33,2 milióna video views (VV), čo je medziročne nárast takmer o 40 %.

„Najsledovanejšie reportáže a videá sú aktuálne udalosti zo Slovenska, domáce spravodajstvo tvorí až 55 % celkových pozretí. Priamy prenos relácie Prezident 2024: Volebná noc a živé vysielania dosiahli dokopy takmer 40 000 videní, čo je v rámci meraní webu absolútny rekord,“ uviedla televízia.