Majiteľ King's Casina Leon Tsoukernik žaluje sociálnu sieť Facebook za šírenie klamlivej reklamy zneužívajúcej názov jeho podniku. U plzenského súdu žiada po prevádzkovateľovi siete takmer 20 miliónov eur, píšu české Hospodárske noviny (HN). Herňa z Rozvadova  je podľa denníka jedným z najväčších pokrových kasín v Európe.

Inzerát vyzývajúci na vloženie peňazí do on-line herne českého King´s Casina sa na sociálnej sieti objavuje od marca. Rovnomenné kasíno z Rozvadova ale hranie cez web neumožňuje. Naviac je v súčasnosti kvôli protiepidemickým opatreniam mimo prevádzky.

„Niekto, koho nejde dohľadať, a teda nemá ani licenciu na prevádzku, si zmyslel, že použije naše meno, naše kasíno a urobí si reklamu na Facebooku," povedal Tsoukernik HN. Podľa neho ide zrejme o podvod s cieľom vylákať peniaze.

Facebook
Neprehliadnite

Írski regulátori začali vyšetrovať Facebook kvôli úniku údajov

Facebook je podľa majiteľa kasína plne zodpovedný za šírenie klamlivej reklamy a má z toho finančný prospech. Na začiatku apríla preto podal na plzenský krajský súd žalobu, v ktorej sa domáha takmer 20 miliónov eur. Podľa Tsoukernikového advokáta ide hlavne o ujmu na hodnote značky a poškodzovanie celosvetovej povesti kasína. „Pretože keď im nevráti peniaze, tak si človek bude hovoriť, že im ich nevrátilo King's Casino," vysvetľuje majiteľ herne.

Tsoukernik uvádza, že sociálnu sieť opakovane žiadal o stiahnutie reklamy, ale neuspel. Facebook na otázku HN odpovedal že problematiku zavádzajúcich reklám berie veľmi vážne a užívateľovi odporúča takýto príspevok nahlásiť. Prečo nereagoval na sťažnosť King's Casina, ale neuviedol, uvádza denník.

Reklama na hazard je v Česku silne regulovaná, upozorňujú HN. Okrem súdu sa preto Tsoukernik obrátil tiež na colný úrad, pod ktorý regulácia reklamy na hazard spadá.

Facebook
Neprehliadnite

Facebook počas troch rokov investuje do médií najmenej miliardu dolárov

Americká spoločnosť Facebook prevádzkuje rovnomennú sociálnu sieť, ktorá je najväčšia na svete. Vlastní tiež aplikácie WhatsApp, Instagram a Messenger. Firma zarába predovšetkým na reklame a jej čistý zisk len v minulom štvrtom štvrťroku predstavoval 11,22 miliardy dolárov.

Facebook čelí vo svete kritike za spôsob, ako zaobchádza s údajmi používateľov aj za šírenie podvodných informácií a slovných útokov. Začiatkom apríla sa na internete objavili už skôr uniknuté osobné údaje 533 miliónov užívateľov Facebooku.