Profil na LinkedIne je akýmsi billboardom zamestnanca. Ak chce prilákať nádejných zamestnávateľov, musí byť pútavý a informatívny. Práve táto vlastnosť väčšine profilov chýba, vysvetlil pre portál CNBC expert na LinkedIn Andrew McCaskill.
„Ak do svojho profilu na LinkedIne nezahrniete zručnosti alebo kľúčové slová, ktoré personalisti hľadajú, automaticky sa diskvalifikujete,“ dodal. Podľa portálu Jobscan využíva LinkedIn na hľadanie a preverovanie uchádzačov až 87 percent personalistov. Profily s päť a viac zručnosťami majú 17-krát viac zobrazení než ostatné profily. Personalisti ich navyše kontaktujú 33-krát viac.
Zručnosti sa nachádzajú v špeciálnej časti profilu venovanej výlučne týmto informáciám. Ak si používateľ LinkedInu túto sekciu neaktualizoval aj niekoľko mesiacov, tak je vysoko pravdepodobné, že sa personalistom vo vyhľadávaní ani neobjaví. Zamestnanci dokážu do svojho profilu na LinkedIne pridať až 50 zručností, no prvých desať je vždy najdôležitejších, pretože sa zobrazujú hneď na začiatku sekcie.
Podľa údajov portálov LinkedIn a Resume Genius patria medzi najžiadanejšie zručnosti komunikácia, projektový manažment, vodcovské schopnosti, analýza údajov a práca s nástrojmi umelej inteligencie.