Takzvaný Index online reputácie v sebe zahŕňa štyri faktory: sentiment prvých desiatich výsledkov vo vyhľadávaní na Google.sk, veľkosť publika na sociálnych sieťach, počet zmienok o firme na veľkých slovenských portáloch sme.sk, aktuality.sk, pravda.sk a počet indexovaných stránok na Google.sk.

Počet fanúšikov firmy bol hodnotený na sociálnych sieťach Facebook, Twitter, YouTube, Linkedln a Google+. Počty boli zisťované prostredníctvom SocialBakers alebo manuálne priamo na sociálnych sieťach.

Hodnotené boli banky, komerčné poisťovne, zdravotné poisťovne, telekomunikačné služby, leasingové spoločnosti, online obchody, politické strany, súkromné vysoké školy a cestovné kancelárie.

Ktoré slovenské firmy majú najlepšiu online povesť?

Zdroj: Visibility

Najvyšší index spomedzi všetkých hodnotených firiem mala spoločnosť Orange, ktorý dosiahla hlavne vďaka svojej vysokej fanúšikovskej základni na sociálnej sieti Facebook.

Na druhom mieste bola spoločnosť Slovak Telekom, ktorá bodovala hlavne počtom indexovaných stránok na Google.sk, a tretie miesto obsadila politická strana Sloboda a Solidarita.

Ktoré slovenské firmy majú najlepšiu online povesť?

Zdroj: Visibility

Nadpriemerné indexy v rámci všetkých hodnotených dosiahli online obchody a politické strany najmä vďaka vysokému počtu Google indexu.

Spomedzi komerčných poisťovní má podľa hodnotenia najlepšiu online povesť ČSOB poisťovňa, Tatra banka z bankových inštitúcií, Všeobecná zdravotná poisťovňa zo zdravotných poisťovní, spoločnosť S Slovensko z lízingoviek, Hej.sk z online obchodov, Hydrotour z cestovných kancelárií a Akadémia médií zo súkromných vysokých škôl.

Ktoré slovenské firmy majú najlepšiu online povesť?

Zdroj: Visibility

Rebríček chce agentúra Visibility aktualizovať dvakrát za rok. Vďaka týmto výsledkom sa firmy, ktoré boli zaradené do hodnotenia, môžu dozvedieť, či ich publikum hodnotí pozitívne, alebo by mali na svojej reputácii a obľúbenosti popracovať.