V rebríčku návštevnosti slovenských webov si pozíciu lídra aj v septembri udržal spravodajský portál aktuality.sk. Skokanom je interez.sk, ktorý svoju návštevnosť medziročne zvýšil o viac ako 50 %. V rámci prevádzkovateľov webov sa na prvú priečku sa vrátil mediálny dom News and Media Holding.
Vyplýva to z auditovaného rebríčka návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor, ktoré zastrešuje združenie IAB Slovakia. Nová metodika od septembra 2023 zaviedla nový panel merania a ďalšie zmeny týkajúce sa zobrazovania rebríčka najnavštevovanejších portálov zaradených v oficiálnom meraní. V pravidelnom mesačnom rebríčku najnavštevovanejších slovenských webov a ich prevádzkovateľov tak môžeme prvýkrát priniesť relevantné medziročné porovnanie ich výkonnosti.
TOP 10 slovenských webov
V top desiatke najnavštevovanejších webov nastali v septembri tri nečakané zmeny. V rebríčku postúpili vyššie pluska.sk, azet.sk a interez.sk, ktorý si pripísal ako jediný medziročný nárast návštevnosti, a to až o viac ako 50 %. Ostatné weby zaznamenali pokles návštevnosti, ktorá nebola dramatická, hýbala sa len na úrovni pár percent.
Pozíciu lídra slovenského internetu si potvrdili aktuality.sk, na ktoré si kliklo 2,44 milióna unikátnych návštevníkov (RU – Real Users). Voči septembru minulého roka to znamená pokles návštevnosti o 5,6 %. Druhá priečka patrí sme.sk s 2,23 milióna návštevníkmi, čo je medziročný pokles o 9,1 %.
Úspech alebo sklamanie? Zbierka na Kovačičov projekt sa skončila. Koľko mu Slováci prispeli?
Tretia priečka patrí webu pluska.sk s 2,22 milióna návštevníkmi, ktorá si medziročne polepšila o jednu pozíciu. Pred rokom jej patrila štvrtá priečka, na ktorú teraz s tesným náskokom odsunula zoznam.sk (2,21 mil. RU). Medziročne si pluska.sk pripísala pokles návštevnosti o 5,0 % a zoznam.sk poklesol o 9,8 %.
Prvú päťku najnavštevovanejších slovenských webov naďalej uzatvára pravda.sk s návštevnosťou tesne nad hranicou 2,0 milióna RU. V rámci slovenských webov zaradených v oficiálnom meraní IABmonitor je posledným webom s návštevnosťou nad touto hranicou. Medziročne si však aj tento spravodajský web pripísal pokles návštevnosti, a to o 5,5 %.
Mediálne weby majú nového lídra: Personálne zmeny úplne zmenili poradie septembrového rebríčka
Druhú päťku na šiestej pozícii otvárajú topky.sk (1,77 mil. RU), ktoré si medziročne mierne zvýšili svoju návštevnosť o 0,8 %. Na siedmej priečke sa udržal cas.sk (1,68 mil. RU), ktorý zaznamenal najnižší medziročný pokles návštevnosti v rámci top desiatky webov. Jeho návštevnosť sa znížila o 0,7 %.
Ôsma priečka patrí portálu azet.sk (1,49 mil. RU) a v prvej desiatke sa udržal aj interez.sk. September uzavrel na deviatej pozícii s návštevnosťou 1,48 milióna RU. Medziročne to znamená extrémny nárast až o 50,5 %. V septembri minulého roka bol až na 21. priečke v rebríčku s 984-tisíc návštevníkmi. Desiatku najnavštevovanejších slovenských webov uzatvára startitup.sk. Na ten si kliklo 1,42 milióna ľudí, jeho návštevnosť klesla medziročne o 9,2 %.
Druhá desiatka najnavštevovanejších webov
Druhú desiatku webov otvára porovnávač cien heureka.sk (1,32 mil. RU), ktorý nasledujú dobrenoviny.sk (1,28 mil. RU). Tie sa už v auguste rozlúčili s prvou desiatkou najnavštevovanejších webov, do ktorej dostali len v marci tohto roka. Ďalšie priečky patria portálu refresher.sk (1,24 mil. RU), televíznemu portálu markiza.sk (1,23 mil. RU) a spravodajskému portálu Markízy tvnoviny.sk (1,2 mil. RU).
Druhú desiatku najnavštevovanejších webov uzatvárajú spravodajské portály dennikn.sk (1,16 mil. RU) a hnonline.sk (1,12 mil. RU), web o počasí imeteo.sk (1,03 mil. RU), s cestovnými poriadkami cp.sk (981-tis. RU) a modrykonik.sk (963-tis. RU).
Najvyššie medziročné straty si v druhej desiatke webov pripísal spravodajský portál hnonline.sk (-31,6 %). Tento pokles však spôsobilo vyňatie portálu cp.sk, ktorý už figuruje ako samostatný web. Na druhej strane, najvyššie medziročné nárasty si pripísali weby imeteo.sk (+41,0 %), modrykonik.sk (+32,9 %) a markíza.sk (+20,2 %).
Televízne weby: Najväčšie nárasty a poklesy
V rámci webov televízií a rádií mali viac ako milión návštevníkov len dva weby – televízny a spravodajský web Markízy. Pozíciu najnavštevovanejšieho obsadila v septembri markiza.sk.sk s návštevnosťou 1,23 milióna, nasledovaná portálom tvnoviny.sk (1,20 mil. RU). Obidva sú zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 14. a 15. mieste. Medziročne si markiza.sk pripísala nárast o 20,2 %, tvnoviny.sk zaznamenali pokles o 11,7 %.
Tretím najnavštevovanejším webom v rámci televízií bol v septembri spravodajský portál Jojky noviny.sk. Návštevnosť 789-tisíc však znamená medziročný pokles o 35,2 %.
Web spravodajskej televízie ta3 si medziročne udržal výkon (756-tis. RU, -3,3 %), o webe rtvs.sk sa to už povedať nedá. Pripísal si medziročný pokles o 31,5 % na 751-tisíc. Pred rokom oslovil viac ako milión ľudí. A to nielen v septembri, ale aj v októbri a novembri minulého roka a potom ešte v januári a februári tohto roka.
Bielik prekvapuje s novým projektom: Buduje veľkú redakciu. Zostane aj tvárou ta3?
Ešte vyšší medziročný pokles (o 32,4 %) si pripísal televízny web joj.sk, ktorý september uzavrel s návštevnosťou 687-tisíc, pričom pred rokom pritiahol viac ako milión ľudí. Miliónovú hranicu prekonal aj v novembri a decembri minulého roka a ešte v máji tohto roka počas MS v hokeji.
Z webov rádií sú najnavštevovanejšími expres.sk (214-tis. RU) a funradio.sk (143-tis. RU). Návštevnosť ostatných sa hýbe rádovo v desiatkach tisíc RU.
Líder prevádzkovateľov webov
Na prvé miesto rebríčka prevádzkovateľov slovenských webov sa v septembri opäť vrátil mediálny dom News and Media Holding (NMH) so svojím širokým portfóliom webov ako pluska.sk, cas.sk alebo trend.sk. Na čele bol nepretržite od novembra minulého roka až do augusta tohto roka, keď sa na prvú pozíciu dostal Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. V septembri mu opäť patrí druhé miesto.
Tretiu pozíciu si naďalej drží Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Piata pozícia patrí OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, birdz.sk a defencenews.sk), ktorý bol v septembri zároveň posledným prevádzkovateľom, ktorý so svojimi webmi prekonal dvojmiliónovú hranicu návštevnosti.
V prvej desiatke sú naďalej aj Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk), MAFRA Slovakia (hnonline.sk, cp.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie), Markíza – Slovakia (markiza.sk, tvnoviny.sk), Heureka shopping so svojimi portálmi heureka.sk a kauf.sk a Dobré médiá zastrešujúce portál dobrenoviny.sk, ktoré top desiatku uzatvárajú.
Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených 83 slovenských webov a ich 36 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie zastrešuje spoločnosť IAB Slovakia.
Portál Medialne.sk patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding.