Ambíciu spustiť nový konzervatívny online denník predstavili ľudia z Postoy.sk vo februári tohto roka, od polovice septembra je realitou. A to i napriek tomu, že podľa údaja z webu konzervativnydennik.sk sa im nepodarilo vyzbierať potrebných 80-tisíc eur. Chýbali im takmer štyri tisícky.

„A tiež sme zistili, že relevantné médium, ktoré bude vo verejnom diskurze cítiť, sa dá robiť aj pri výrazne nižších nákladoch, než na svoje fungovanie potrebujú veľké médiá,“ napísal v úvodnom texte F. Múčka.

Nové médium žiada o podporu aj naďalej - šéfredaktor nabáda čitateľov na zriadenie trvalého príkazu s niekoľkoeurovým príspevkom mesačne. Podnikateľom a manažérom ponúka členstvo v Klube Postoj, kde sa prispieva sumou minimálne päť eur mesačne alebo jednorazovo sumou väčšou ako 59 eur.

Okrem F. Múčku, ktorý bol predtým zástupcom šéfredaktora v .týždni, stoja za Postojom novinári ako Imrich Gazda, Jozef Majchrák, Martin Hanus, Jaroslav Daniška a Pavol Rábara.

„Nie sme žiadna partia hurá nadšencov. Štartujúci tím tvorí šesť skúsených novinárov, z ktorých piati boli viacnásobne nominovaní alebo získali novinárske ceny,“ upozornil F. Múčka.

Na webe sú v hlavnom menu rubriky Komentáre a názory, Spravodajstvo, Politika, Spoločnosť, Kultúra, Svet kresťanstva a Blog. Okrem dlhších článkov prináša redakcia informácie v rubrike „Krátke správy z redakcie“. Web používa aj agentúrny servis TASR. Čitateľom dáva možnosť nechať si posielať týždenný výber článkov.

„Chceme vytvoriť vplyvné médium, ktoré sa bude kvalitne venovať politike, ekonomike, kultúre, náboženstvu a spoločenským otázkam a zároveň nebude pohŕdať ľuďmi, ktorí sa zúčastnili na referende o rodine alebo ktorí cítia, že život má cenu od svojho začiatku,“ píše ďalej F. Múčka v článku o štarte média.

Hlavnými témami v piatok sú rozhovor s Arcibiskupom Cyrilom Vasiľom o Národnom pochode za život, Sýria, nástupca arcibiskupa Zvolenského na čele KBS, rozhovor s „liberálom“ Stanislavom Boledovičom na tému potratov a iné cirkevné témy. 

„Je zrejmé, že ide o odvážnu myšlienku. Mediálny trh je náročný, o čitateľa a inzerciu sa bojuje všetkými metódami. Výsledkom je bulvarizácia, povrchne spracované témy a zjednodušené videnie sveta,“ uviedol tiež šéfredaktor Postoja.

Kým predchodca na Postoy.sk fungoval podľa vyjadrení štatutárneho zástupcu Lukáša Melichera bez príjmov z inzercie, nové médium sa o ne uchádza.

„Je tiež výhodné u nás inzerovať. Aj preto, že medzi našimi čitateľmi takisto nájdete nadpriemerne vzdelaných ľudí, nadpriemerne často sú to otcovia či matky viacpočetných rodín,“ poznamenal F. Múčka.