V štatistikách sa venovala okrem dôveryhodnosti spravodajských zdrojov podľa vnímania recipientov aj ďalším podrobnostiam.

Zo získaných dát napríklad vyplýva, že na Slovensku momentálne využíva adblock, teda doplnok v internetovom prehliadači na blokovanie reklamy, 23 percent používateľov. Medziročne ide o nárast o jeden percentuálny bod.

Spomedzi 37 analyzovaných krajín je Slovensko siedme od konca v rozšírenosti adblockom. Sme aj za celkovým priemerom, ktorý ja na úrovni 27 percent používateľov.

Krajinou, kde má adblockery najväčší podiel používateľov, je Grécko. Podľa merania takýto nástroj využíva až 42 percent Grékov, medziročne o šesť percentných bodov viac. Nasledujú Poľsko (36 %), Francúzsko (34 %), Turecko (33 %) a Nemecko (33 %).

Koľko Slovákov má adblock a ako sme ochotní platiť za články na internete

DNR – používanie adblockov Zdroj: Digital News Report

Blokovanie internetovej reklamy je doménou desktopov, kde je podiel používateľov využívajúcich adblockery 31 percent. V prípade tabletov je to 14 percent, na mobiloch 10 percent.

Ochota ľudí platiť za obsah online médií má mierne rastúcu tendenciu. Netýka sa to však všetkých trhov. Pozitívne dáta reportujú najmä škandinávske krajiny a Benelux, teda menšie trhy s väčšou tradíciou čítania a platenia predplatného.

Vedúcou krajinou v tomto rebríčku je Nórsko, kde za obsah internetových médií platí takmer každý tretí používateľ – ide o 30 percent čitateľov. Medziročný nárast bol ešte o niečo vyšší v druhom Švédsku, kde si za obsah na internete platí 26 percent používateľov (+ 6 perc. bodov). Na treťom mieste sú Austrália a Hong Kong s 20 percentami platiacich čitateľov.

Koľko Slovákov má adblock a ako sme ochotní platiť za články na internete

Zdroj: Digital News Report

Aj slovenskí používatelia odpovedali v prieskume na otázku, či si v predošlom roku preplácali nejaké online médium respektíve zaplatili za obsah spravodajských stránok na internete. Na Slovensku je podiel platiacich 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa