V liste FDA upozornila výrobcu lieku, že prostredníctvom K. Kardashian nevhodne propaguje liek Diclegis. S balením tabliet sa hviezda reality šou ukázala na Instagrame. Selfie jej „lajklo“ viac ako 460-tisíc ľudí.

Diclegis je liek na rannú nevoľnosť, K. Kardashian sa v komentári k fotke pochválila, že prostriedok jej pomohol zažehnať jej ťažkosti. So spevákom Kanye Westom momentálne čaká druhý prírastok.

O pozitívnych účinkoch lieku sa známa tvár začala na fotosociálnej sieti zmieňovať v júli. Na nedávnom festivale v Cannes pritom hovorila, že k platenému promo výrobkov či služieb na Instagrame ju zatiaľ nikto nedonútil. Snímky s Diclegisom prišli následne, píše Adweek.

„Príspevok zo sociálnej siete je zavádzajúci, pretože prezentuje rôzne pozitívne účinky Diclegisu, no vôbec nespomína jeho možné riziká spojené s užívaním a neuvádza ani údaje o zložení,“ konštatoval FDA.

Po sťažnosti úradu K. Kardashian selfie, kde bola priamo s balením lieku, stiahla. Dovtedy ju mohlo teoreticky vidieť vyše 42 miliónov ľudí, ktorí na Instagrame sledujú jej účet. Liek spropagovala podľa Guardianu aj na Twitteri, kde má ďalších 34 miliónov followerov.

FDA zároveň výrobcu liečiva, spoločnosť Duchesnay, požiadal, aby si u celebrity objednal ďalšie promo, v ktorom bude produkt prezentovať správne a uvedie o ňom komplexné informácie. A aby aj pôvodnému publiku vysvetlil, že propagácia nespĺňala pravidlá a nebola korektná.

Pre Duchesnay to nie je prvý problém s FDA, úrady spoločnosť už v minulosti „riešili“. V USA je propagácia liekov na predpis – na rozdiel od mnohých iných krajín - povolená, podlieha však prísnej regulácii.

Firma má dva týždne na to, aby na podnet FDA reagovala, s kampaňou ako takou však musí byť nepochybne spokojná.

Podľa Adweeku sa digitálny „buzz“ okolo lieku pre rannú nevoľnosť tehotných zvýšil v júli o viac ako 500 percent.