Päť obsahových webov, ktoré prevádzkuje Joj, majú zjednotený, responzívny dizajn. Odlišujú sa variujúcou sa farbou v pozadiach rámcov – Noviny.sk sú červené, Jojšport.sk zelený, Topstar.sk fialový, Preženu.sk ružový a Premuža.sk modrý.
Novinkami sú v tomto prípade samostatné tematické magazíny pre mužov a ženy, ktorých spustenie Joj avizovala už koncom vlaňajška. Hoci pôvodne plánovala skoršie uvedenie, napokon sú živé od polovice apríla. Na prelome rokov televízia hľadala aj nové posily pre webovú redakciu.
Aktualizované 23. 4.: Weby ako šéfredaktorka vedie Michaela Saleh. Noviny.sk má na starosti Martin Kovalík. Riaditeľom Úseku nových médií v Joj je aktuálne David Csino.
„Zmena dizajnu by mala priniesť čitateľom prehľadnejšie a pútavejšie informácie, väčšie prepojenie všetkých webov v rámci Joj Group aj výraznejšie prepojenie na sociálne médiá,“ uviedol pre Mediálne.sk D. Csino.
„Spustením lifestylových weboch Premuža.sk a Preženu.sk sa vytvorila silná základňa pre čitateľov, ktorí majú radi práve tematické a pútavé články, príbehy či rozhovory z prostredia šoubiznisu, ale aj bežného života,“ pokračoval.
Premuža.sk a Preženu.sk sú v AIM monitore evidované od 14. apríla. Tematické weby orientované na jednotlivé pohlavia majú priniesť nový reklamný priestor pre klientov televízie so zameraním sa na konkrétne užšie cieľové skupiny, uviedla Joj ešte vlani.
S „genderovým“ zacielením publika pracuje Joj aj v televíznom prostredí, kde sa na jednotlivé pohlavia zvlášť programmingom staníc zameriava najvýraznejšie v prípade kanálu Wau, ktorý sa romantickými filmami, seriálmi a reláciami typu Nákupné maniačky orientuje na ženy.
Tematických webov pre čitateľov a čitateľky je na slovenskom trhu niekoľko - prevádzkujú ich viaceré vydavateľstvá. Najväčšie z nich, Ringier Axel Springer (RAS), predstavilo vlani svoj inovovaný ženský web Časpreženy.sk, ktorý nahradil Lesk.sk. RAS má okrem toho magazín Adam.sk, Pluska Glanc.sk, Sme sekciu Žena.sme.sk, Pravda rovnako na svojej doméne Žena.pravda.sk.
„Ženský“ a „mužský“ web Joj majú štandardné sekcie ako Krása a móda či Láska a sex v prípade Preženu.sk, a Sexi kočky, Hračky pre mužov či Sex a vzťah na Premuža.sk.
Nová je aj spomínaná podstránka Jojšport.sk, ktorá po novom podrobnejšie mapuje športové dianie. Joj ju podľa AIM monitora spustila takisto v apríli. Šport bol predtým štandardnou súčasťou menu v rámci Noviny.sk, rovnako ako predtým showbizové spravodajstvo, ktoré sa už skôr presunulo na samostatný web Topstar.sk. Teraz je opätovne pod doménou Noviny.sk.
Podobnou cestou sa vlani vydala aj konkurenčná Markíza, ktorá takisto prevádzkovala niekoľko tematických webov ako ŠportovéNoviny.sk či Ekonato.sk, no tematické sekcie so zjednoteným dizajnom začlenila pod hlavný portál TVnoviny.sk. Pod neho patria aj ďalšie analogické sekcie ako v prípade Joj.sk - My ženy a Šoubiz.
Noviny.sk, pod ktorými sú zvyšné weby Joj auditované, evidovali v marci návštevnosť 426 790 reálnych používateľov. Vyššiu mal spravodajský web len vlani v novembri (447 720 RU). V počte návštevníkov majú navrch z „televíznych“ spravodajských webov TVnoviny.sk (v marci 709 899 RU), naopak v prípade „hlavných“ webov vedie spravidla Joj.sk pred Markíza.sk.
Joj chce podľa D. Csina využiť na webe množstvo kvalitného materiálu, ktorý produkuje spravodajská redakcia, novovzniknuté redakcie, ako aj tímy pripravovaných televíznych projektov. „Tematické weby plánujeme do budúcna rozširovať a postupne budú pribúdať ďalšie projekty v rámci portfólia Novín.sk,“ dodal.
D. Csino vedie internetové projekty a nové médiá v Joj od marca. Od vlaňajšieho novembra mal agendu na starosti Vladimír Mužík, ktorý sa medzičasom stal generálnym riaditeľom vydavateľstva Ecopress. V televízii skončil vo februári po nástupe riaditeľa Marcela Gregu.