Pre informácie či video z utorkového pohrebu speváka Michaela Jacksona ľudia najčastejšie klikali na stránky Facebooku, CNN alebo Twitteru. Servery boli tentokrát pripravené, podobný nápor ako po oznámení Jacksonovej smrti sa už neopakoval. Z pohľadu návštevnosti bola podľa All Things Digital rozlúčka treťou najsledovanejšou udalosťou na webe v tomto roku.

 

Počet prístupov na internet sa podľa Media Guardianu v utorok podvečer globálne zvyšoval v rozmedzí o 19 až 33 % nad priemernú hodnotu. V celkovom počte prístupov priniesla udalosť počas 24 hodín historicky druhý najvyšší počet používateľov on-linei.

 

"Keď zomrie známa osoba globálneho významu, verejnosť chce mať čerstvé informácie," cituje Guardian viceprezidenta Akamai, jednej zo spoločností starajúcich sa o webový traffic.

 

Jacksonov pohreb bol tretia najväčšia tohtoročná udalosť na webe

 

Najviac ľudí na internete využilo internetový videoprenos spravodajskej stanice CNN. Stránka stanice podľa jej slov sprostredkovala 9,7 milióna prístupov k živému vysielaniu. CNN.com dosiahla počas utorka 81 miliónov zobrazení. V jednom čase sledovalo prenos spolu viac ako 780-tisíc divákov.

 

Spravodajská stanica opäť spolupracovala s Facebookom, na ktorom mohli používatelia sledovať prenos prostredníctvom funkcie Facebook Connect. Mashable uvádza, že pol hodiny pred začiatkom obradu sledovalo CNN prostredníctvom Facebooku tristotisíc ľudí, pričom každú minútu bolo obnovovaných približne šesťtisíc statusov týkajúcich sa udalosti. Prenos utorkového pohrebu tak podľa všetkého bude pre Facebook najväčšou interaktívnou udalosťou od začiatku jeho fungovania.

 

Podobne reagovali na aktuálne dianie aj používatelia na mikroblogoch Twitteru. Všetkých top desať tém, o ktorých sa v utorok písalo, súviselo s pohrebným obradom. Termín "Michael Jackson" sa objavil v asi osemdesiatich tisícoch správ za hodinu.

 

Aj keď sa podarilo predísť väčším problémom spojeným s enormnou záťažou siete, veľký záujem sa na "rýchlosti" internetu prejavil. Agentúra AP cituje informácie, podľa ktorých sa priemerný čas prístupu na 16 veľkých spravodajských serverov zvýšil z 4,25 na 5,5 sekundy.

 

Viac ľudí ako Jacksonov pohreb tento rok na internete sledovalo už len januárovú inauguráciu amerického prezidenta Obamu a pred dvoma týždňami hľadalo informácie o spevákovom úmrtí.

 

Obamova januárová prezidentská inaugurácia bola z pohľadu internetu s utorkovou rozlúčkou porovnateľná. Obama dokázal zaujať 27 miliónov divákov prostredníctvom vysielania CNN.com. Viac informácií o odozve inaugurácie na internete.