Transakciu financujú hlavní investori Piana 3TS Capital Partners, rakúsky aws Gründerfonds, slovenský Neulogy Ventures a americký North Base Media. Cenové detaily neboli zverejnené. Firmy sa zlúčia. Na webe MyPressPlus je už uvedené, že ide o službu Piano Media GmbH.
Novou CEO oboch firiem bude Kelly Leach, ktorá mala dosiaľ na starosti európsku edíciu denníka Wall Street Journal. Ako povedala pre Poynter, pozíciu v prestížnej firme vymenila za stoličku v stále sa rozbiehajúcom biznise, pretože verí modelu digitálneho predplatného a nemyslí si, že tržby v online utiahnu iba príjmu z inzercie.
Z manažérskych pozícií odstupujú aj zakladatelia Press+ Gordon Crovitz a Steven Brill, ktorí by mali vo firme ostať ako poradcovia. Pôvodný zakadateľ Piana Tomáš Bella (zároveň zástupca šéfredaktora Sme), ktorý ako CEO odstúpil už v vlani, ostáva podľa Poynter.org v pozícii "investora".
Ako dodáva server, ambíciou spojenej firmy je ďalej expandovať, a to najmä v Latinskej Amerike a v Ázii. Server uvažuje, že pôvodný národný model, keď sa za jeden poplatok poskytuje obsah viacerých konkurenčných médií (tržby sa delia podľa platieb a stráveného času), by sa mohol udomácniť práve na nových trhoch.
Tento sa po rozbehu Piana na Slovensku v roku 2011 udomácnil ešte v Slovinsku a v Poľsku, no inde sa ho už nepodarilo presadiť. Piano predalo svoj systém ako individuálne riešenie do Nemecka, Veľkej Británie aj USA (pre web týždenníka Newsweek).
Národný projekt sa na Slovensku ako štartovacom trhu postupne takmer rozpadol – Piano opustili weby HNonline.sk, Trend.sk (spolu s Mediálne.sk) aj Pravda.sk. Vo veľkom ho využíva už len web denníka Sme, ktorý zvýšil podiel zamknutého obsahu a zároveň začal predávať aj individuálne predplatné, čo viedlo k zvýšeniu príjmov.
Press+ ponúka takzvaný metered paywall, čo znamená, že používateľom sa bezplatne zobrazí určitý počet článkov (zväčša za mesiac) a až po vyčerpaní limitu treba za čítanie platiť. Metered systém začalo časom ponúkať aj Piano, hoci na Slovensku sa tento model nepresadil – web denníka Korzár, patriaci pod Sme.sk, ho po pármesačnom teste opustil a prešiel na individuálne zamkýnanie článkov.
Trend.sk z Piana úplne odstúpil, v rámci vlastného paywallu naďalej ponúka obsah z printového vydania. Dôvodom opustenia metered paywallu mohol byť v oboch prípadoch pokles zobrazených stránok aj návštevnosti, čo išlo na úkor príjmov z inzercie, ktorá stále vynáša výrazne viac ako paywall.
Ako uvádza Poynter, biznis model Press+ aj Piana je rovnaký – firmy majú poplatky z uskutočnených transakcií.
Tržby slovenskej spoločnosti Piano Media vlani dosiahli 395 819 eur, čo predstavovalo medziročný 72-percentný nárast. V rovnakom čase sa mierne zvýšila strata na 746-tisíc eur. Firma spustila národný paywall na Slovensku v máji 2011.
Piano vzniklo ako spoločný projektu predajcu kontextovej reklamy Etarget a konzultačnej firmy NextBig. V roku 2011 vstúpil investor Monogram Ventures, v roku 2012 3TS Capital Partners, investičný fond patriaci okrem iného k aktivitám IT firmy Cisco. V roku 2014 Piano získalo okrem ďalšej injekcie od 3TS investíciu peniaze od rakúskeho start-upového fondu aws Gründerfonds, ktorý sa stal spolumajiteľom Piano Medie. Firma vtedy tiež presunula svoje sídlo z Bratislavy do Viedne, hoci na Slovensku ostali viaceré pozície zachované. Viac informácií.
Press+ ponúka svoje riešenia podľa tlačovej správy pre vyše 630 webov po celom svete. Firma vznikla v roku 2009. Založili ju podnikateľ v médiách Steven Brill a bývalý manažér Wall Street Journalu Gordon Crovitz. Firma neuvádza svoje tržby, podľa Poyntera sú 8,8-násobne vyššie, ako sú tržby Piana.