On-line reklama na Slovensku zarábala v prvom kvartáli 2008 takmer tak dobre, ako v spotrebiteľsky najsilnejších obdobiach minulého roka. Objem reklamných médií na osemnástich členských portáloch Asociácie internetových médií dosiahol za prvé tri mesiace tohto roka hodnotu 151,6 miliónov korún. To je len o štyri milióny menej než pred vlaňajšími Vianocami.
"Štatisticky najsilnejšími obdobiami v príjme patrí druhý a štvrtý kvartál v roku. Internetovým médiám sa podarilo už v prvom priblížiť k minuloročným silným obdobiam. Myslím si, že sa môžeme veľmi optimisticky pozerať na vývoj internetovej inzercie na Slovensku," uviedol v tlačovej správe predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár.
Členom AIM sa v úvode roka darilo nielen v porovnaní s predchádzajúcim kvartálom, ale aj medziročne. Pred rokom vykázali v prvom kvartáli tržby vo výške 90 miliónov korún, tohtoročné výsledky sú pre ne 67-percentným nárastom. Najväčší, až nadpolovičný podiel peňazí smeroval do bannerovej reklamy, takmer 23 % pripadá na riadkovú inzerciu a necelých 20 % na PPC.
Tieto tri formy inzercie boli najzárobkovejšie aj vlani a najväčším dielom prispeli k takmer polmiliardovým tržbám za rok 2007.
Asociácia internetových médií vyhodnocuje tržby z on-line reklamy na základe nahlasovaných výsledkov svojich členov. V hodnotách sú zahrnuté agentúrne provízie a zľavy, nie však barterové obchody.
Tabuľka s podielom jednotlivých foriem on-line reklamy (DOC)