Instagram doteraz umožňoval prehrávať videá trvajúce maximálne 60 sekúnd. Nová platforma zatiaľ pobeží bez reklamy, ktorú ale firma neskôr nevylučuje.

Požívateľom, ktorí chcú sledovať dlhé videá, stačí aktualizovať svoju existujúcu Instagramovú aplikáciu.

Do sekcie dlhých videí sa dostanú novým tlačidlom, ktoré pribudlo na hlavnej obrazovke Instagramu. Nachádza sa pri Stories a má tvar televízora. Samostatná aplikácia IGTV pre operačné systémy Android a iOS bude takisto k dispozícii.

Instagram spúšťa hodinové videá, chce konkurovať YouTubu

Zdroj: Instagram

„Urobili by sme to ako samostatnú aplikáciu, takže keď kliknete, môžete si užiť videá bez rušenia,“ cituje šéfa Instagramu K. Systroma Techcrunch.

V rozhraní v hlavnej aplikácii Instagramu, ale aj samostatnej appke IGTV sa budú používatelia môcť posúvať medzi nahranými videami alebo navštíviť prehľadávaciu časť, kde nájdu populárne a odporúčané videá.

V ponuke bude tiež možnosť dopozerať rozsledované videá. IGTV bude posielať notifikácie pri pridaní nového obsahu na sledovaných kanáloch.

Instagram spúšťa hodinové videá, chce konkurovať YouTubu

Zdroj: Instagram

Zámerom Instagramu je dať na IGTV priestor kreatívnym tvorcom produkovať vlastným videoobsah. Nová služba sa teda netýka len celebrít či veľkých značiek.

Používatelia budú môcť na svojom kanáli zhromažďovať obsah. Rovnako ako na YouTube bude možné odoberať celý kanál. Instagram dovolí tvorcom umiestňovať linky v opise videa s cieľom posilniť traffic, dopĺňa Techcrunch.

Instagram, ktorý v roku 2012 kúpila spoločnosť Facebook za jednu miliardu dolárov, sa z aplikácie pôvodne vytvorenej pre zdieľanie fotografií rozrástol do služby, ktorú ľudia využívajú pre zdieľanie krátkych videonahrávok a posielanie odkazov.

Instagram spúšťa hodinové videá, chce konkurovať YouTubu

Zdroj: Instagram

K. Systrom novinárom oznámil, že počet aktívnych používateľov jeho siete práve prekročil jednu miliardu mesačne, zatiaľ čo vlani v septembri to bolo 800 miliónov.