Ikona symbolizujúca klasický fotoaparát, doplnená farebnými pásikmi, bude odteraz nahradená proporčne rovnakým foťákom, ktorý je však tvorený iba bielymi čiarami na gradientovom pozadí. Podľa Instagramu má ísť o zmenu smerom k modernejšiemu vizuálu.

„Instagram v súčasnosti reprezentuje rôznorodé spoločenstvo záujmov, kde ľudia zdieľajú viac fotografií a videí ako kedykoľvek predtým. Minulý rok sa niekoľko z nás začalo zaujímať o to, ako by sme tento vývoj mohli podporiť a zároveň zostať verní podstate Instagramu,“ uvádza vo vyhlásení Ian Spalter, šéf dizajnu spoločnosti.

Instagram mení logo aj dizajn appky. Zmenou veľmi nenadchol

Zdroj: Instagram

Instagram si tiež myslí, že úspešné nové logo by malo byť abstraktnejšie a teda jednoduchšie, aby lepšie odrážalo ducha značky, nadväzovalo na moderné trendy a zároveň kombinovalo minulosť, súčasnosť aj budúcnosť aplikácie.

„Otázka potom znela: Ako ďaleko máme vlastne ísť?“ hovorí o procese tvorby I. Spalter. „Ak budú obrysy abstraktné príliš, ikona nemusí v očiach spotrebiteľov nadväzovať na históriu a dušu Instagramu. Ak ich urobíme príliš doslovné, bude samotná zmena toho, čo máme aktuálne, ťažko zdôvodniteľná. Po mnohých úpravách sme prišli s ikonou, ktorá síce stále naznačuje fotoaparát, ale tiež stanovuje základy pre nadchádzajúce roky.“

Okrem náznakov foťáka v logu ostala zachovaná aj dúha, tentoraz však tvorí pozadie celej ikony v podobe gradientu. Všetky zmeny sú prepojené aj s farebným zjednotením aplikácií Layout, Boomerang a Hyperlapse súvisiacich s Instagramom.

Podľa reakcií na internete si však nové logo zatiaľ veľa fanúšikov nenašlo. Magazín Adweek ho dokonca označil za „jeden z najväčších dizajnových failov tohto roka“ a spoločnosť obviňuje, že do celého redizajnu išla s nejasným zámerom. Myslí si tiež, že pôvodné logo patrilo medzi najlepšie zapamätateľné a rozoznávané na svete, dôvod na zmenu teda nevidí.

Podobne reagujú aj fanúšikovia na sociálnych sieťach rozličných médií, ktoré informáciu sprostredkovali. Podľa mnohých je gradient dávno za zenitom a celá ikona pôsobí lacno. Ďalším zas chýba starý dobrý „foťáčik“ z pôvodného loga.

Redizajnom prešla aj celá aplikácia. Tvorcovia sa rozhodli vizuál zjednodušiť a po novom ponúkajú čierno-bielu verziu, kde by mali lepšie vyniknúť zábery používateľov. Okrem týchto zmien Instagram (konečne) prináša aj plnohodnotnú desktop verziu.

Instagram mení logo aj dizajn appky. Zmenou veľmi nenadchol

Zdroj: Instagram