Fungujú rovnako ako u konkurencie, čo znamená, že po 24 hodinách od publikovania zmiznú, pričom videá môžu mať maximálne 10 sekúnd. Je môžné do nich pridávať text či filtre.

Instagram príbehy sa objavujú narozdiel od Snapchatu v hornej časti aplikácie priamo v news feede a nie je potrebné scrollovať ako v prípade Snapchatu. Jednou z výhod pre Instagram môže byť, že na zverejňovanie príbehov už nebudú useri potrebovať ďalšiu aplikáciu, ktorou bol vo viacerých prípadoch Snapchat a ani nebudú musieť vytvárať novú základňu followerov.

Stories na Instagrame môžu byť tiež viac „user friendly“ pre ľudí nad 25 rokov, pre ktorých je veľakrát Snapchat nepoužiteľný a náročný. Instagram plánuje predstaviť službu globálne pre iOS a Android v priebehu najbližších týždňov. Na Slovensku už funguje.

Snapchat zároveň začiatkom júla predstavil novinku, ktorá dovolí ukladať príspevky. Zabezpečuje to funkcia „Memories“. Viac informácií.

Instagram má v súčasnosti mesačne 500 miliónov aktívnych používateľov, denne 300 miliónov. Snapchat má v súčastnosti 150 miliónov používateľov, ktorí ho využívajú na dennej báze. Medziročne sa služba rozrástla o 50 percent, keď v roku 2015 ohlásila 100 miliónov používateľov. Z celej bázy je približne 70 percent používateľov mladších ako 35 rokov.