Ako prví na Slovensku - tak sa chváli novou funkcionalitou svojho ICQ 7 portál Centrum.sk. Od konca minulého týždňa podporuje ICQ klient integráciu s instant messagingom Facebook Chat najväčšej svetovej on-line komunity. Prevádzkovateľ ICQ zdôrazňuje, že slovenským surferom prináša z domácich služieb túto možnosť ako prvý, vydal o tom aj tlačovú správu.

Od víkendu je Facebook Chat integrovaný nielen v slovenskej lokalizácii ICQ 7, ale aj v zahraničných verziách. V rozhraní desktopového klienta sa zobrazuje zoznam kontaktov používateľa z Facebooku a možnosť písať si s nimi priamo cez jednotnú aplikáciu. Centrum Holdings okrem toho prízvukuje, že pracuje aj na zlepšení inej interakcie s Facebookom. Možnosť aktualizovať statusy je napríklad v ICQ 7 zapracovaná od začiatku, teraz má byť ešte flexibilnejšia.

Hoci prepojenie ICQ a Facebook Chatu v oficiálnej pre Slovensko upravenej službe prichádza na tuzemský internet prvý raz, prepájanie chatu z najväčšej sociálnej siete s inými instant messagingovými službami nemusí byť pre slovenského používateľa úplnou premiérou. Integráciu s Facebook Chatom ponúka od začiatku minulého roka napríklad webová IM služba Meebo, ktorá zároveň umožňuje aj komunikáciu cez ICQ. Okrem toho je možné Facebook Chat prepojiť v spoločných aplikáciách napríklad aj s AIM, ďalšou komunikačnou službou, ktorú podobne ako ICQ vlastní americká portálová firma AOL.

Možnosť integrácie ponúkajú aj nezávislé desktopové klienty podporujúce zároveň ICQ aj protokol XMPP, na ktorom funguje Facebook Chat - napríklad Pidgin pre Windows, Mac aj Linux alebo Adium pre Macy.

Centrum Holdings a ICQ možnosť prepojenia s Facebookom zdôrazňujú v rámci novej stratégie svojho instant messagingu. Ten fungoval roky ako uzavretý systém bez podpory viacerých IM protokolov. Práve tu sa ale ICQ pokúsilo v uplynulých mesiacoch urobiť obrat a založilo najnovšie ICQ 7 na zhromažďovaní rôznych komunikačných kanálov vrátane podpory sociálnych sietí a mikroblogov. V rozhovore pre Trend minulý rok nutnosť tohto kroku pripustila aj regionálna šéfka ICQ Sarit Aviv. Celý rozhovor.

ICQ 7 bolo celosvetovo uvedené v januári 2010. Pre Centrum.sk je v súčasnosti témou číslo jeden aj preto, že na Slovensko prišla lokalizovaná verzia neskôr - odštartovala iba pred mesiacom. Viac o uvedení ICQ 7 na Slovensku.