Predošlý tender robilo IAB ešte v roku 2011. Aj z tohto dôvodu sa podľa predsedu Metodickej komisie Mareka Jakubovieho rozhodli preskúmať nové možnosti výskumných agentúr v oblasti merania návštevnosti a konzumácie online médií naprieč platformami vrátane sociodemografických dát.

„Samozrejme, je v našom záujme zachovať kontinuitu prezentovaných dát prostredníctvom aktuálne dostupných metrík, čo sa však nevylučuje so zmenou metodiky spracovania dát, pokiaľ bude viesť k výsledkom, ktoré budú reflektovať súčasné požiadavky trhu v oblasti kvality a granularity dodávaných dát, analytiky a najmä efektívneho plánovanie internetovej reklamy,“ načrtol M. Jakubovie.

Detaily k tendru sú zverejnené na webe IAB Slovakia. Záujemcovia môžu svoje ponuky posielať do 16. februára. Predpokladaný termín ukončenia a zverejnenia víťaza je apríl 2018.

V AIMmonitore je momentálne zapojených okolo 100 domén od 46 prevádzkovateľov. Priemerne reportovaný mediálny priestor za celý súbor je zhruba 1,7 miliardy zobrazených stránok (PV – page views) mesačne.

Metodika výskumu je postavená na troch súčastiach: site-centric metóde zberu dát prostredníctvom meracích skriptov na strane medií, ďalej online panelu užívateľov, ktorý je získavaný emitáciou pop-up dotazníkov na stránkach médií a externej štrukturálnej štúdii, ktorá poskytuje čísla o intertnetovej populácii na Slovensku ako aj charakteristiku populácie.

Časť nameraných dát o návštevnosti je verejne prístupných prostredníctvom aplikácie na AIMmonitor.sk. Sociodemografické dáta sú k dispozícii zazmluvneným odberateľom – agentúram, ktoré využívajú tieto dáta pri plánovaní a nákupe online reklamného priestoru ako aj členským médiám zapojeným v meraní.

Dáta o návštevnosti médií sú prístupné pre platformy desktop, mobile (smartfóny) a tablet a tiež v súhrne za všetky platformy ako ukazovateľ „total“. Okrem štandardných metrík poskytujú dáta o reálnych používateľoch médií (RU) – teda skutočných ľuďoch, ktorí nie sú totožní s cookies.

Meranie v AIMmonitore beží na slovenskom trhu od roku 2007. Zadávateľom je IAB Slovakia, výskum realizuje spomínaná agentúra Gemius.