Marcový štart vlastného paywallu ohlasovalo vydavateľstvo Ecopress vlani po tom, čo vystúpilo zo spoločného systému Piano. Od decembra spustila spoločnosť skúšobnú prevádzku vlastnej platformy na získavanie priamych príjmov z digitálneho obsahu.
Od 1. marca 2014 malo byť spoplatnenie používateľov registrovaných v službe HNkonto realitou, napokon sa tak nestalo. Podľa informácií Mediálne.sk vydavateľstvo finišuje prípravy súvisiace s ostrým štartom systému. Oficiálne vyjadrenie zatiaľ Ecopress neposkytol.
Vydavateľstvo vystúpenie z Piana ohlásilo k 1. decembru vlaňajška. Do spoplatneného obsahu slovenských webov prispievalo prostredníctvom webu HNonline.sk komentármi a ďalší vybranými sekciami ako servisné prílohy a poradne.
Generálny riaditeľ Ecopressu Milan Mokráň pri spustení skúšobnej prevádzky vlastného systému poznamenal, že čitatelia očakávajú takú starostlivosť, ktorú im vedia zabezpečiť len pod vlastnou plnou kontrolou.
Vydavateľstvo avizovalo, že nový paywall umožní registrovaným používateľom čítať zadarmo „vybraný počet článkov“. Konkrétny počet ani cenové podmienky doteraz Ecopress nešpecifikoval.
Od decembra sú vybrané materiály na webe HNonline.sk označované piktogramom zámky, čítať ich môžu len registrovaní používatelia služby HNkonto. Koľko ľudí využilo registráciu, ktorá je už vyše tri mesiace dostupná zadarmo, takisto nie je známe.
HNkonto má slúžiť ako jednotný prístup k digitálnemu obsahu vydavateľstva Ecopress. Cez konto si môžu používatelia predplácať aj konkrétne tituly v digitálnej podobe, pričom Ecopress uvádza, že HNkonto neviaže primárne na predplatiteľa. „Dávame možnosť rozhodnúť sa, ako s predplatným naložíte. Niektoré služby môžete darovať inej osobe, môžete mať viac predplatných na rôzne subjekty alebo viac kusov predplatného na jeden subjekt,“ informuje spoločnosť v popise HNkonta.
Web HNonline.sk evidoval vo februári návštevnosť 578 815 reálnych používateľov, takmer identickú ako mesiac predtým. Medziročne web stúpol o takmer 98-tisíc RU.
Ecopress skončil s negatívnou finančnou bilanciou dva roky po sebe. V roku 2012 sa strata vyšplhala na úroveň 880-tisíc eur, rok predtým bola vyše 143-tisíc eur. Poslednýkrát vykázala spoločnosť čistý zisk 201-tisíc eur v roku 2010.