„HN Konto sa mení, lebo sme chceli reflektovať možnosť poskytovať čitateľom na HNonline.sk viac autorského obsahu a viac obsahu z iných titulov, ktoré produkuje vydavateľstvo,“ predstavil novinky Denis Schvarcz, riaditeľ digitálneho obsahu vydavateľstva Mafra Slovakia, ktorý tento rok na pozícii nahradil Dávida Csina

Po novom budú mať podľa D. Schvarcza čitatelia k dispozícii viac článkov z printovej verzie Hospodárskych novín, a ďalší obsah zo sekcií ako HN Focus alebo HN History. Pod zámok sa však dostanú aj články z časopisu Téma, odborného mesačníka Stratégie či vybrané články z magazínu Čarovné Slovensko.

„Za menej peňazí ponúkame maximum obsahu, ktoré HNonline.sk každý deň vyprodukuje,“ tvrdí D. Schvarcz.

V skutočnosti sa cena balíkov zvyšuje. Kým dosiaľ stál najnižší variant 4,90 eura na mesiac, momentálne je o euro drahší. Prístup Basic ponúka vypnutie reklám na webe a vo videách a tri odomknuté články denne.

Vyšším balíčkom je „Digital“ za 8,90 eura mesačne. Zahŕňa odomknutie obsahu na HNonline.sk, výber šéfredaktorky, noviny v PDF a prémiový obsah, kam Mafra radí práve články Stratégií, Témy, HNbiznis, HNfocus, HNexpert a komentáre. 

Najvyšším balíkom je „Digital premium“, ktorý za mesačný poplatok 23,25 eura pridáva aj vzory zmlúv a tlačenú verziu novín do schránky. Balíčkovanie vydavateľstvo mierne zjednodušilo, v porovnaní s aktuálnymi tromi variantmi prístupu boli doteraz v ponuke štyri

Mafra naposledy menila formu webového predplatného Hospodárskych novín vo februári 2017. Vo výročnej správe za minulý rok vydavateľstvo uviedlo, že počet jeho aktívnych predplatiteľov presiahol tisíc ľudí. Na porovnanie najčítanejší spravodajský portál Sme.sk ich má momentálne zhruba 30-tisíc, v prípade Denníka N presiahol 20-tisíc. 

V minulom roku spustili Hospodárske noviny na webe niekoľko nových projektov. Výtlak si posilnili najmä tým, že do prenájmu získali prevádzkovanie platformy CP.sk, čo portálu HNonline.sk zdvojnásobilo návštevnosť. V septembri tohto roka dosiahla podľa AIMmonitora 1,77 milióna reálnych používateľov, portál tak bol celkovo siedmym najnavštevovanejším webom na slovenskom trhu.