Predplatiela Ultra HD na Netflixe zaplatia viac

Netflix získava stále viac obsahu v ultra HD rozlíšení známom aj ako štandard 4K, no za takýto obsah prémiovej vizuálnej kvality si aj začne pýtať viac peňazí, uvádza The Verge. Noví predplatitelia, ktorí sa rozhodnú zaplatiť si prístup k ultra HD obsahu, budú platiť 11,99 dolára na mesiac. Súčasným zákazníkom, ktorí si prístup k ultra HD zabezpečili už skôr, sa cena do augusta 2016 meniť nebude. Štandardný poplatok za HD stream Netflixu je v USA 8,99 dolára na mesiac. Online videoslužba cenu o dolár zvyšovala tento rok. Predplatitelia 4K obsahu získajú za poplatok možnosť využívať službu na štyroch zariadeniach naraz. Bežný režim povoľuje dve zariadenia súčasne. 4K obsah z Netflixu v súčasnosti možno prehrávať na vybraných televízoroch od Samsungu, LG, Sony a Vizio, pričom sa vyžaduje internetové pripojenie minimálne s rýchlosťou 25 Mbps.

Čo vyčistil Google na Slovensku? 

Spoločnosť Google zverejnila nové štatistiky o počte odkazov, ktoré odstránila z výsledkov vyhľadávania na základe nového európskeho nariadenia, ktoré umožňuje požiadať vyhľadávače o túto formu cenzúry, ak linky odkazujú na obsah poškodzujúci meno danej osoby.

Štatistiky platné od 29. mája do 13. októbra sú zverejnené aj podľa krajín. Vyplýva z nich, že zo Slovenska prišlo 650 žiadostí o výmaz linkov, počet slovenských odkazov, ktorých sa žiadosti týkali, bol 2 462.

Žiadatelia boli vo väčšine prípadov neúspešní – Google odstránil 39,1 percenta odkazov zo žiadostí, zvyšných 60,9 percenta používatelia môžu naďalej nájsť medzi výsledkami vyhľadávania.

Google zverejnil výsledky svojich čistiek na Slovensku

Na porovnanie v susednom Česku prišlo 1 550 žiadostí, dve tretiny z takmer 6-tisíc linkov Google zachoval vo výsledkoch.

Najviac žiadostí prišlo z Francúzska (29 250 žiadostí, 89 294 linkov) a Nemecka (25 272 žiadostí, 88 974 linkov), v oboch krajinách, ktoré patria k najväčším kritikom Googlu, vyhľadávač väčšinu odkazov vymazal.

Google medzi príkladmi vymazaných linkov uvádza napríklad žiadosť Talianky, ktorá žiadala odstrániť link na niekoľko desiatok rokov starý článok o vražde jej manžela, v ktorom sa nachádzalo aj jej meno. Rovnakej požiadavke Google čelil v prípade znásilnenej Nemky, ktorá žiadala o vymazanie odkazu na článok, ktorý tiež obsahoval jej meno. Vyhľadávač obom vyhovel.

Google naopak nevymazal odkazy na texty viacerých osôb, ktoré boli odsúdené za trestné činy a chceli svoju históriu vymazať z výsledkov Googlu.

Internetová firma tak postupovala aj v prípade Brita, ktorý žiadal zmazať odkazy na „trápny obsah“, ktorý kedysi zverejnil na webe. V prípade trápnej súkromnej konverzácie Nemca, ktorá sa dostala na verejnosť, Google postupoval opačne a odkazy odstránil.

Jeden lekár, ktorý sa dopustil chýb pri operácii, žiadal odstrániť 50 odkazov na spravodajské články. Google vymazal tie, ktoré sa týkali jeho osoby, no neobsahovali informácie o sfušovanom zákroku. Ostatné linky  zachoval.

Vo všetkých prípadoch ostali články, pochopiteľne, na weboch, ktoré ich zverejnili. Google uvádza, že pri odstraňovaní sa riadi právami súkromných osôb aj verejným záujmom.

Podľa domén pochádzali odstránené linky najčastejšie z Facebooku, YouTubeu, Badoo.com, Profileengine.com či stránky Yasni. Všetky výsledky tu.

Talpa vstupuje do televíznej firmy vydavateľstva Axel Springer

Holandský producent televíznych formátov Talpa, do ktorého portfólia patria aj programy Hlas Česko Slovenska, Milujem Slovensko a Čo ja viem známe z obrazovky Markízy a RTVS, si upevňuje pozíciu na nemeckom trhu. Spoločnosť producenta Johna de Mola získala podiel 49,9 percenta v spoločnosti Schwartzkopff TV, ktorej jediným akcionárom je od roku 1999 vydavateľstvo Axel Springer, píše Quotenmeter.de. Produkčná spoločnosť vyrába televízne programy pre RTL, ProSieben, Sat.1, Vox a ZDF. Z jej produkcie pochádza napríklad talkšou Britt. S Talpou spolupracovala už pri lokalizácii jej formátov ako The Voice of Germany či Utopia. Prevzatie takmer polovičného podielu holandským partnerom má spoluprácu na nemeckom trhu ešte zintenzívniť.

Agentúra sa priučí od novín, ako tvoriť zaujímavý obsah

Web The Huffington Post otvára zaujímavú spoluprácu s kreatívnou agentúrou. Do chicagskeho Leo Burnett tímu pošle jedného či dvoch svojich zamestnancov, aby kreatívcov inšpirovali, ako tvoriť pútavý obsah, ktorý spropaguje značku a zároveň zaujme publikum, informuje DidiDay. Natívna reklama je formát, po ktorom je v súčasnosti veľký dopyt. Agentúra zároveň v rámci spolupráce získa prístup k štatistikám The Huffington Post s podrobnými údajmi o tom, ako sa jednotlivým typom textov aj konkrétnym materiálom darí u čitateľov. Detailne poznanie systému webu a správania čitateľov môže agentúre pomôcť s plánovaním natívnej reklamy a zrejme aj s jej predávaním klientom.

Šachová v rubrika v New York Times v ohrození

Skončí alebo prežije? Pýtajú sa čitatelia denníka New York Times fandiaci šachu. Tradičný stĺpček so zadaním hernej situácie obľúbenej stolovej hry je známy aj zo slovenských novín, v prestížnom americkom denníku mu však podľa všetkého zvoní umieračik. V novinách sa objavila informácia o tom, že čitatelia vidia šachovú rubriku naposledy, píše Poynter. V novinách vychádza podľa twitterového príspevku Don Van Natta od roku 1855. Priaznivci šachu ale zatiaľ definitívu nemajú, podľa vyjadrenia hovorkyne denníka zatiaľ nepadlo definitívne rozhodnutie, či šach úplne zmizne z platforiem New York Timesu.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)