Hoci internetový svet proti adblockerom všemožne bojuje, Google paradoxne predstavil vlastný. Bude integrovanou súčasťou najnovšej verzie jeho prehliadača Chrome.

Google sa snaží donútiť digitálne médiá aj značky, aby sa správali zodpovednejšie a prestali s nasadzovaním najrušivejších typov reklamy, ktoré kazia používateľom komfort.

Ešte vlani firma spustila projekt Ad Experience Report, kde si vydavatelia mohli overovať, či ich desktopové a mobilné stránky ponúkajú „nezávadnú“ reklamu. Firma za ten čas posúdila desaťtisíce webov. Dnes Google tvrdí, že 42 percent stránok, u ktorých sa odhalili chyby, ich už stihlo odstrániť.

„Dúfame, že podobné kroky podniknú aj ďalšie weby, z čoho budú profitovať používatelia webu. Ak ale stránka bude pokračovať v zobrazovaní nevhodných reklám aj 30 dní po upozornení, Chrome na nej začne blokovať reklamu,“ vysvetlila firma.

Stránky budú musieť prejsť testom

Google krátko pred spustením blokovania reklám priamo prehliadačom informoval aj o ďalších podrobnostiach, čo novinka prinesie v praxi.

Jednotlivé weby bude posudzovať na základe vzoriek zo stránky, teda nie komplexne celý web. Podľa toho, koľko porušení pravidiel, ktoré zostavilo združenie Coalition for Better Ads, stránka poruší, dostane status – „v poriadku“, „varovanie“ alebo „nevyhovujúce“.

Detailné výsledky hodnotenia nájdu publisheri v rozhraní Ad Experience Report API. V ňom môžu zároveň požiadať o opätovné posúdenie svojej stránky, ak nedostatky odstránia. Do poriadku by mali dať v každom prípade celý web, pretože nástroj Google si môžu na kontrolu vybrať ktorúkoľvek jeho časť.

Po technickej stránke bude reklamný filter v Chrome skúmať každú stránku, ktorú navštívi používateľ. Ak vyhodnotí, že ide o web, ktorý nesplnil štandardy, reklamu na ňom zablokuje, teda displejové formáty nezobrazí.

Týka sa to aj inzercie v reklamných sieťach vrátane vlastných produktov Googlu AdSence a DoubleClick. Chrome používateľa – na desktope aj mobile – upozorní, že reklamu na webe zablokoval, ale dovolí mu ju v prípade záujme ručne povoliť.

Čo sú rušivé reklamy

Na základe doterajšej praxe a nového používateľského prieskumu určila Coalition for Better Ads 12 typov reklám, ktoré sa v online považujú za rušivé. Štyri z nich sa týkajú desktopov, väčší zvyšok mobilov.

Ide najmä o 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa