Z mobilu sa stáva predĺžená ruka spotrebiteľa. Vyjsť mu na prenosnom zariadení v ústrety do maximálnej možnej miery bude čoskoro kritické pre prevádzkovateľov internetových portálov aj obchodníkov. V rozhovore pre blog TechCrunch to uviedol šéf mobilných aktivít Google pre Severnú a Južnú Ameriku Jason Spero.
Na mobiloch je podľa prieskumov Google mimoriadny záujem o lokálne informácie. Každý tretí úkon vykonaný na mobilnom telefóne používateľmi v USA je podmienený snahou získať informácie lokálneho charakteru. To je pre Google dostatočne veľký záujem na to, aby sa snažil takýmto požiadavkám vyhovieť novými mobilnými službami.
Jednou z ciest, ako pomôcť používateľom aj predajcom, sú nové formáty internetovej reklamy. Medzi najúspešnejšie v súčasnosti podľa Spera patria tzv. click-to-call reklamy. Tie umožňujú kontaktovať priamo z telefónu predajcu, ktorému inzerát patrí. V Spojených štátoch takéto reklamy momentálne využíva okolo pol milióna inzerentov Google.
Ďalším dôležitým faktorom je lokálne cielenie inzercie. V súčasnosti vie Google cieliť podľa štátu, v blízkej dobe by mal byť schopný cieliť aj podľa mesta alebo poštového kódu. Potenciálne zaujímavé budú aj grafické reklamy na mobiloch. V súčasnosti rastie záujem o ne najmä kvôli čoraz väčšej využívanosti mobilov na surfovanie.
Okrem reklám pripravuje Google aj ďalšie mobilné nástroje, ktoré by mali posilniť jeho celkovú stratégiu. Jedným z nich je bezkontaktná platba cez mobil prostredníctvom služby Google Wallet. Tá je postavená na technológii Near Field Communication (NFC). Princíp jej fungovania je vzájomná blízkosť smartphonu a špeciálneho senzora v okolí používateľa, ktoré spolu dokážu komunikovať na vzdialenosť niekoľkých centimetrov.
Na Slovensku s mobilnou reklamou experimentujú napríklad trhový líder Azet aj dvojka Zoznam. Bannery na mobiloch predáva Azet v štyroch veľkostiach. Zoznam zas na Topkách začal zobrazovať pay-per-click textové odkazy zo siete Etarget.