Internetový gigant Google sa pripája ku konzorciu firiem, ktoré vyvíjajú technológiu na overovanie digitálneho obsahu. Reaguje tým na rastúce obavy zo šírenia falzifikátov vytváraných s použitím umelej inteligencie. Iniciatíva s názvom Koalícia pre pôvodnosť a autentickosť obsahu (Coalition for Content Provenance and Authenticity, C2PA) vyvíja napríklad systém značiek pre obrázky na internete s viditeľnými údajmi o tom, kto je ich autorom, aké nástroje boli použité pri ich úprave, a či bol medzi nimi aj softvér na báze umelej inteligencie.

Spoločnosť Google vo štvrtok uviedla, že preskúma, ako by tieto overovacie znaky mohla v budúcnosti integrovať do svojich produktov a služieb. „Vo svete, kde sa dá všetok digitálny obsah sfalšovať, potrebujeme spôsob, ako dokázať, že niečo je skutočné,“ uviedla spoločnosť.

Koalícia C2PA verí, že sa jej technológia stane štandardom pre celé odvetvie a bude tak k dispozícii jednotný spôsob overovania obsahu v rôznych službách a na rôznych webových stránkach. Medzi členov koalície patria spoločnosti Adobe, Intel, Microsoft alebo Sony.

Pred niekoľkými týždňami vyvolali v USA poplach klamlivé automatické hovory s reálne znejúcou imitáciou hlasu prezidenta Joea Bidena, ktorý odradzoval od účasti na primárnych voľbách svojej Demokratickej strany v štáte New Hampshire. Incident podnietil obavy, že v nasledujúcich mesiacoch by umelá inteligencia mohla byť využitá na pokusy ovplyvniť výsledky novembrových prezidentských volieb prostredníctvom šírenia zavádzajúceho, avšak reálne vyznievajúceho obsahu.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračný obrázok
Neprehliadnite

Umelá inteligencia je na vzostupe, využíva ju stále viac európskych spoločností