Krátko po zavedení nových profilov Timeline na sociálnej sieti Facebook redizajnoval aj konkurenčný projekt Google+. Google svoju sociálnu sieť vylepšuje permanentne, aktuálne zmeny však boli po sérií drobných úprav naozaj výrazné. S novým vzhľadom sa obe siete od seba značne odlíšili.
Najviac viditeľným počinom je hlavný ovládací riadok, ktorý sa z hornej lišty presunul do ľavého stĺpca. Vo vertikálnom menu sa nachádzajú samostatné ikony pre stream, profil, fotografie, hangouts či hry. Poradie týchto ikon sa dá ľubovoľne meniť.
Uprostred je nástenka, takzvaný stream so statusmi priateľov. Na pravú stranu sa presunul stĺpec s priateľmi, s ktorými sa dá chatovať na spôsob Gtalku. Stream sa dá filtrovať, vďaka čomu sa dajú zobraziť všetky príspevky, alebo len príspevky od rodiny či kolegov - rozdelené podľa okruhov. Novinkou je aj väčšie zobrazovanie zverejnených fotografií a zmena ich usporiadania v albumoch.
Ďalšou zmenou je väčší prízvuk na videohovory Hangouts. Majú samostatnú ikonu v ľavom stĺpci a po kliknutí naň sa zobrazia všetky „videokonferencie“, ktoré práve prebiehajú. Fotografie tiež dostali samostatnú ikonu v ľavom stĺpci.
Menšie zmeny nastali v záložke Profil, kde sa dá pridať úvodná fotografia - funkcia je podobná profilom na Facebooku. Google+ sa snaží poprepájať všetky existujúce služby Googlu, okrem chatu či fotografií napríklad aj na videá z YouTube.
Google+ je kompletne preložený do slovenčiny. Dostupný by už mal byť postupne pre takmer všetkých registrovaných používateľov.
Ohlasy verejnosti sú zatiaľ vo väčšine prípadov pozitívne, na rozdiel od Facebooku, kde každá zmena dizajnu vyvolá vlnu aktivít a petícií typu „Chcem starý Facebook“.
Médiá kritizujú nie najlepšie zalomenie novej podoby stránok. Ak sa Google+ otvorí na celú obrazovku, hlavne pri veľkých monitoroch vznikne vpravo od stredu nevyužitá biela plocha. Dá sa však očakávať, že onedlho práve v tomto priestore pribudnú nové služby, prípadne sa zmení na reklamnú plochu.
Aj keď sa tvorcovia Google+ stránia porovnávania s Facebookom a označujú svoj projekt za niečo odlišné, hodnotiť úspech sociálnej siete Google+ je ťažká úloha. Pre bežných používateľov sa môže zdať – na rozdiel od Facebooku - prázdny s malým množstvom aktivít. Na druhej strane, počet registrovaných pravidelne pribúda. Posledné oficiálne čísla hovoria už o počte 170 miliónov registrovaných používateľov. Facebook koncom minulého roka hlásil naopak 850 miliónov aktívnych „priateľov“.