To tvoria tematické obrázky šiestich športovcov na lyžiach, korčuliach či snowboarde, zachytených na pozadí vo farbách dúhy.

Dúha je považovaná za symbol hnutia homosexuálov a internetový gigant sa tak podľa agentúry AP pripojil k niektorým ďalším americkým spoločnostiam kritizujúcim ruský zákon zakazujúci propagáciu homosexuality, ak by sa mohla dostať k maloletým.

Tematické kreslené logo, nazývané tiež „doodle“, sa objavilo na úvodných stránkach vyhľadávača po celom svete, teda aj v Rusku. Spoločnosť sa k nemu odmietla vyjadriť, chce vraj, aby ilustrácia hovorila sama za seba.

Logo bolo zreteľne myslené ako prejav podpory práv homosexuálov a pokarhanie kontroverzného ruského zákona, napísala AP.

Pod logom Google cituje výňatok z Olympijskej charty, v ktorom sa na úvodnej stránke slovenskej verzie vyhľadávača píše: „Športovanie je ľudské právo. Každý jednotlivec musí mať možnosť športovať, bez diskriminácie akéhokoľvek druhu a v olympijskom duchu, ktorý si vyžaduje vzájomné porozumenie v duchu priateľstva, solidarity a fair play.“

Ruský prezident Vladimir Putin zákon podpísal vlani v júli. Ochrancovia ľudských práv tvrdia, že sporný zákon prakticky znemožňuje akékoľvek vyjadrenie podpory práv homosexuálov na verejnosti.

Šéf OSN Pan Ki-mun vo štvrtok na zasadnutí Medzinárodného olympijského výboru v Soči vyzval svet, aby bojoval proti útokom na gayov, lesby, bisexuálov a transsexuálov.

K zrušeniu sporného zákona už skôr tento týždeň vyzval výbor OSN pre práva detí. Uviedol pritom, že takáto právna úprava podporuje diskrimináciu a dokonca aj násilie.

Proti spornému ruskému zákonu sa v minulých dňoch vyjadrili aj traja sponzori amerického olympijského tímu: operátor AT&T, DeVryova univerzita a výrobca jogurtov Chobani. Google olympijským sponzorom nie je.

Dúhový efekt využila vo svojej grafike aj britská televízia Channel 4, ktorá svojmu logu takisto vdýchne v piatok pestrofarebný rozmer. Farby zmení aj pri upútavkách a na reálie v Rusku reaguje aj samostatnou kampaňou so spotom, píše The Guardian.