Google AdWords vytrestá slovenských inzerentov. Za euro

 

Google skomplikuje koncom roka život slovenským inzerentom v pay-per-click programe AdWords. Od decembra zmrazí všetky prostriedky na ich účtoch, kampane nechá bežať na voľnobeh a prinúti ich zakladať si nové kontá. Kvôli prechodu na euro.

 

Internetová firma adresovala tento týždeň e-mail na všetky adresy z existujúcich slovenských AdWords účtov. V ňom inzerentov inštruuje, ako postupovať pri prechode na euro. E-mail v plnom znení zverejnil na svojom blogu Reklama na internete bloger a SEO konzultant Martin Botťánek.

 

Inzerenti, ktorí si na AdWords vedú účet v slovenských korunách, nebudú podľa neho schopní po 30. novembri tohto roka manipulovať s prostriedkami na svojich účtoch. Google ich preto vyzýva, aby kredit na decembrové kampane naliali do systému pred koncom novembra. Inak sa môže stať, že na účte nezvýši dostatok financií a kampane nebudú môcť pokračovať.

 

Po 1. januári 2009 si navyše budú musieť klienti založiť nový účet - už v eurách. Na ten si budú môcť exportovať údaje o starších kampaniach z terajšieho konta, ich ranking sa však neprenesie. Inzerentov, ktorí v minulosti realizovali úspešné PPC kampane, Google zvýhodňuje pri zobrazovaní reklám pred tými, na ktorých kampane si kliklo málo surferov. Benfity z výkonnosti starších kampaní však na novom účte nezohľadní.

 

Okrem toho si pri zakladaní nového konta od inzerentov opäť vypýta aktivačný poplatok, píše Botťánek. Obnos predstavuje 200 korún alebo 5 eur a treba ho zložiť, keď sa nový používateľ registruje na AdWords. Že inzerenti už raz tento poplatok zaplatili pri registrácii slovenského účtu, Google nezohľadní.