Najnavštevovanejší slovenský portál Azet.sk rozšíri svoje portfólio o silného hráča v segmente automobilovej inzercie. Internetová firma patriaca k skupine Ringier Axel Springer Slovakia kúpila od firmy Alma Media sto percent akcií portálu Autovia.sk.

Fínska Alma Media iba nedávno vstúpila na slovenský trh, keď v novembri 2012 spolu s Autoviou odkúpila od britskej skupiny Daily Mail jobserver Profesia.sk.

Do skupiny Autovia patrí aj portál Autozor.sk, porovnávajúci ponuky nových automobilov. Azet.sk sa nezmieňuje o kúpe Autozor.sk.

Fínska Alma Media krátko po kúpe predala Autovia.sk Azetu

Podľa tlačovej správy Alma Medie fínska skupina pôsobiaca aj v Česku a Chorvátsku sa chce na Slovensku sústrediť iba na segment pracovných ponúk. Kúpnu cenu Autovie strany nezverejnili, podľa Alma Medie však nebude mať obchod výrazný finančný dopad na skupinu, keďže ročné tržby automobilového webu dosahovali menej než pol milióna eur. 

Azet.sk označuje Autoviu za tretí najnavštevovanejší autobazár na slovenskom webe. V marci ho podľa AIMmonitora celkovo navštívilo 298-tisíc reálnych používateľov. Azet.sk v tlačovej správe uviedol návštevnosť Autovia.sk zo Slovenska za január, ktorá dosiahla 281-tisíc RU. Celkový počet návštevníkov spolu s tými zo zahraničia bol vtedy 304-tisíc RU.

Autovia.sk vznikla v roku 2001. Pôvodne patrila slovenským podnikateľom Lukášovi a Petrovi Cesnakovi, v roku 2004 do firmy vstúpil investor Centralway Investment, ktorý mal v minulosti podiel napríklad aj v porovnáči cien Pricemania.sk.

V roku 2007 prešla Autovia pod spoločnosť Avízo, ktorá vtedy patrila spolu rovnomennými inzertnými novinami, Profesiou a denníkom Pravda britskému Daily Mailu. Ten predal printové aktivity v marci 2010, vlani predal aj Profesiu a Autoviu a zo Slovenska sa úplne stiahol.

Azet.sk už má v portfóliu stránku s automobilovou inzerciou - Autobazar.sk. V marci ho navštívilo 333-tisíc reálnych používateľov. Najsilnejšou meranou stránkou v segmente je Autobazar.eu, ktorý do auditu AIMmonitor pribudol iba vo februári minulého roka.

V marci zaznamenal návštevnosť 728-tisíc reálnych používateľov. Azet.sk k akvizícii uviedol, že „využije svoju pozíciu na trhu na ďalší rozvoj značky Autovia.sk s cieľom stať sa silnou platformou pre spotrebiteľov a obchodných partnerov“.

Azet už vlani posilňoval svoju pozíciu na trhu s riadkovou inzercie v realitnom segmente - v máji kúpil stránku Novostavby.sk, v novembri spustil nový projekt Byty.sk po ukončení spolupráce s portálom Reality.sk, ktorý prevádzkuje Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska.