Sociálna sieť Facebook začala testovať novú funkciu, ktorá upozorní užívateľa, keď sa chystá zdieľať článok, bez toho, aby ho otvoril. Informovala o tom v pondelok na Twitteri. S rovnakým nástrojom už skôr prišla sociálna sieť Twitter. Ku koncu minulého roka potom oznámila, že od zavedenia funkcie „čítajte, než zdieľate" sa o 40 percent zvýšil počet ľudí, ktorí si pred zdieľaním daný odkaz otvorili.

Facebook v pondelok uviedol, že chce „presadzovať viac informované zdieľanie spravodajských článkov". „Keď prejdete na zdieľanie odkazu na spravodajský článok, ktorý ste neotvorili, ukážeme vám upozornenie, ktoré vás podnieti k jeho otvoreniu a prečítaniu predtým, než sa o neho podelíte s ostatnými," uviedla platforma.

Facebook
Neprehliadnite

Facebook zmazal od októbra do decembra 1,3 miliardy falošných účtov

Vyskakovacie okienko údajne používateľa upozorní, že „zdieľanie článkov bez ich prečítania môže znamenať opomenutie kľúčových faktov". Užívateľ potom môže pokračovať v zdieľaní, alebo prejsť na odkaz, ktorý sa chystal propagovať. Či sa nástroj testuje globálne alebo napríklad len v Spojených štátoch, či ako dlho test potrvá, Facebook neuviedol.

Iniciatíva nadväzuje na predchádzajúce kroky platformy a zapadá do širšej snahy veľkých sociálnych sieti vnášať „trenie" do aktivít používateľov, ktoré môžu prispievať k obťažovaniu alebo šírenie dezinformácií. Twitter napríklad v súvislosti s minuloročnými voľbami v Spojených štátoch vytvoril špeciálne upozornenia pre zdieľanie príspevkov s nepravdivými a zavádzajúcimi informáciami o hlasovaní. YouTube zase vlani prišiel s podobným nástrojom týkajúcim sa potenciálne urážlivých komentárov a pri ich zverejňovaní používateľa vyzýva, aby pamätal na zdvorilosť.