Rovnakú možnosť dáva svojim používateľom aj Snapchat, ktorý je populárny aj vďaka filtrom nazývaných „Lenses“. Služba pridáva nové filtre každý deň, pričom často reaguje na udalosti, ktoré sa v súčasnosti dejú, aktuálne práve letnú olympiádu v Brazílii.
Používatelia si môžu k svojim fotografiám pridávať vlajky, medaily či urobiť si selfie, ako cvičia na kruhoch. Facebook možnosť vylepšovať fotografie a videá získal vďaka akvizícii aplikácie MSQRD, ktorú sociálna sieť kúpila v marci tohto roku.
Po nasnímaní tváre smartfónom môžu useri vyberať z vlajok alebo nápisov podporujúcich atlétov súťažiacich na olympiáde.
Aktuálne službu Facebook testuje v Kanade a Brazílii. Ako uvádza server TheDrum.com, ak sa služba stane úspešnou, filtre budú dostupné aj v ďalších krajinách. Konkurenčný Snapchat dokázal tento druh filtrov využiť ako marketingový nástroj. Sponzorské filtre využili napríklad značky Pepsi, Cadbury, Fox alebo McDonald's.
Nie je to prvýkrát za poslednú dobu, keď bol Facebook „obvinený“, že kopíruje čoraz populárnejší Snapchat. V priebehu minulého týždňa predstavil na Instagrame službu „Stories“, ktorú Snapchat využíva dlhodobo. Viac informácií.